torsdag 28 december 2017

Doktor Glas

.
Med både packning och rekvisita inlastat i turnébilen hemma hos Flinck,
var vi iväg redan innan klockan slog 7 på onsdags morgonen.
Jag körde upp till Bergby norr om Gävle, där vi hämtade upp Tobbe som då tog över.
Skönt att faktiskt bli avlastad på körningen när jag ju kört ifrån Skaraborg.
Ju högre upp i landet vi kom, desto mer snö mötte vi omkring oss ♥
"Josefina, vill du ha skumtomtar?" . ja tack hehe, Th med sina små tomtar alltså.
Men alla har vi väl våra götte-favoriter att dela med oss.
.
.
Th läste på sitt manus högt i bilen och jag fick koll på schemat.
Vi var uppe i snörika Sundsvall vid lunchtid. Nu inträdde min roll som turnéledare.
Så jag började med att skicka iväg Thorsten till vårdcentralen.
Han opererade sig för bara få dagar sen och behövde helt enkelt lägga om såret.
På EQ House hälsade jag på all personal och bad om att visas runt.
Jag behöver ju se teatersalongen, logen, samt att all personal har koll på vad som gäller.
Sen tog vi oss runt till olika loppisar och letade saknad rekvisita till scenen.
.
.
Vi åt på restaurang tillsammans och jag höll i både ekonomi och budget för oss.
Tid bestämdes med personalen och vi repade och prydde scenen.
Riktigt kul också att se mina egna affischer hänga i alla de städer vi besöker.
Även om vissa partier av annan färg i bakgrund försvinner lite.
Programblad såldes i foajén medan Th sminkade och klädde sig i logen.
Men kl 20 gav jag klartecken till ljud och ljuskillen och snart stod Flinck på scenen.
Eller ska jag säga Doktor Glas? Ja föreställningen blev riktigt lyckad!
.
.
Efter föreställning skulle scenen tömmas och personal tackas.
Några fans stannade kvar som de brukar och någon fick sin bok signerad tack vare mig.
Th bjöd in några utvalda till eftersnack på hotellets snygga bibliotek.
Det ligger precis intill foajén och vi satt där ett gäng och hade trevliga nattsamtal.
Någon var en prisbelönad regissör och man knöt allt lite kontakter.
Men sen var det god natt och dags för oss att ställa larmet inför frukosten.
.
.
God morgon denna torsdag från ännu ett fyrstjärniga hotell ♥
Jag som turnéledare såg slutligen till att vi alla var packade och utcheckade från hotellet i tid.
Sen åkte vi till Erikshjälpen då Thorsten hade önskan att titta på loppis.
.
.
En halvmeter snö och när vi nu tänkte påbörja vår resan neråt,
så började det snöa ännu mer på vår väg. Riktigt busigt snökaos kan man väl säga.
Det gäller att köra försiktigt, men nu är vi iallafall på vägarna igen!
Tack Sundsvall! Först ska vi mot Gävle för att släppa av Tobbe där han hämtades.

Inga kommentarer: