torsdag 9 november 2017

Regniga Borås

Jorå vi har det bra där i bilen! En bra bilresa från Lund till Borås.
Jag satt i framsätet för att kunna klippa ihop några av gårdagens videos på min dator.
Varvat med en god och gladlynt stämning i bilen som alltid ♥
.
.
Väl framme i Borås så checkade vi in och lastade av lite packning.
Inbjudande rum med choklad på sängen och jag fick ett eget rum som gick att låsa.
Med egen toalett dessutom. Finare och större rum än det Thorsten fick.
Incheckade i våra varsina rum så var det dags att bli redo för stan.
Jag och Flinck åkte genast iväg på egen hand för att livesända i Sveriges Radio väst.
Han hade själv ordnat en lucka för att prata om kvällens föreställning.
.
.
I bilen på väg till radiostationen nämnde de på radio att han är på väg.
Han fick prata om männens ansvar i. #metoo .kampanjen och utsattheten i vår bransch,
men nu viktigast av allt, att göra lite reklam för kvällens konsert.
 . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . Hör sändningen här!
 . ..
Efter sändning tog vi oss till Sagateatern där de andra redan var och riggade.
Det var dags att repa! Plötsligt ropade Thorsten upp mig på scenen.
Han själv satte sig längst bak i publiken och skulle nu regissera mig och Mats.
Han ville få till en bra inledning av showen. Lite lustig känsla,
för jag har ju fått närvara honom i många roller, men aldrig som just regissör.
Men med teater i mitt bagage så var det lite speciell upplevelse.
Tystnad - Tagning!
.
När vi kände oss klara så åkte vi alla tillbaka till hotellet.
Vi hade mat med oss och slog oss ner tillsammans i ett allrum för att äta ihop.
Det är viktigt att vi umgås och blir ett bra team. Det är vi redan.
.
.
Ikväll har jag haft en liten roll i föreställningens intro där jag skött belysning.
Så just nu sitter jag på scenen, bakom den tjocka sammet ridån.
Publiken är helt underbar och på scenen skapas magi!! Jag älskar mitt jobb ♥

Inga kommentarer: