måndag 30 oktober 2017

Prempa ★

För tre veckor sen hade ju Peter och gänget premiär.
Nu var det dags för en prempa igen! Fast nu var det Flinck som intog scenen,
tillsammans med tidigare Mando Diao medlemmen Mats Björke.
.
Sedan augusti har jag jobbat som medproducent inom produktionerna,
och att nu släppa datorn, träffa alla och uppleva magin på plats kändes riktigt bra.
Blir liksom som att se resultat på arbetet som skett bakom kulisserna.
.
Under själva turnén är jag även assistent till Thorsten Flinck.
Denna helgen har jag skjutsat och lämnat mellan de olika hotellrum och lokaler.
Fick även med mig scenkläder hem att i min lugna vrå förbereda.
.

Under pausen samlades teamet i logen och jag passade på att spela in Thorsten.
En liten personlig hälsning från honom till sin publik så att säga.
Sen satte jag in hälsningen ihop med några av de foton jag själv tog under kvällen.
Innan midnatt publicerade jag sedan videon på hans facebook sida.
.
Att ställa sig på en scen med diskbråck som krånglar lite extra,
men samtidigt bemöta folket med ödmjukhet och humor, är ganska strongt.
Det blev en riktigt grym lördag som fick en fin recension!
.
.
.
Sen blev det söndagen och en lugn start på dagen.
Jag tog liksom mitt kaffe och väntade in att alla var klara att hämtas på hotellen.
Så en visit till spellokalen och hämta piano och sådant också.
Sen var det dags att runda av helgens premiär och det bar iväg till Stockholm.
Tänk att Första gången jag nånsin kör bil i huvudstaden, skulle bli för att köra hem
Mats Björke och Thorsten Flinck. .Så fick jag ju se studion också!
.
Vi har haft en bra premiärhelg och är alla nöjda. Ett riktigt bra team är vi!
Nu är det en ungefär en vecka kvar till turné drar igång lite mer.
För då har vi fler städer i rad att vänta oss. Livet på vägarna och hotell liksom.
Tills dess kommer jag jobba hemma med vårens produktioner.
Tänkte ni ska få följa med på turnélivet och uppdaterar er i den mån jag kan.
Det blir en höst som ingen annan och den är bara början ★
Läs recensionen här!

Inga kommentarer: