torsdag 22 juni 2017

Nymåne ♥

- Minns tillbaka
.
Det pendlade flitigt mellan lögner, dåliga bortförklaringar och erkännanden..
Jag hade knappt tagit mig förbi sveket där han dejtade hon på H,
förrän nästa smäll kom ifrån ett ex. Hon som ju fanns på hans vänlista Trots allt,
avslöjade att det finns en äldre son jag gått helt ovetandes om..
Ett slag mot tilliten. En käftsmäll mot förtroendet. Strid om att bli förstådd..
.
Trots allt detta så hittade vi tillbaka till kärleken och det kändes stort i hjärtat.
På kylskåpet ritade han streck för varje Bra dag, som blev till staket.
Likt en morot för att styra om fokuset ifrån svek, till att vilja prestera bra istället.
Tills den där eftermiddagen där jag fick för mig att vara ärlig igen..
Ett mottaget sms där det bara stod "Glad Midsommar", .kom att skapa ett helvete.
Först när vinboxen införskaffades förstod jag att jag måste fly hemmet.
.
Satt många timmar på granngården, utan varken jacka eller skor en kylig dag.
Runt hörnet kunde jag ibland se hur full han blev, på kort tid..
Mobilen svämmades över med aggressiva sms, fyllda med hot och svartsjuka.
Allt för att jag mottagit ett simpelt sms och varit ärlig om det...
.
När jag tog mig modet att frusen gå hem, möttes jag av något från en skräckfilm.
I telefonen hörde mamma hur jag flydde det våld som bröt ut.
Så snart stod polisen och vittnade utanför mina fönster och de skrek helt hysteriskt.
Han greps, lägenheten fotograferades och polisens vittnande blev anmälan.
De såg allvarligt på saken och höll kvar för häktning. De satte in kontaktförbud.
Min mobil tömdes, jag fick advokat och tilldelades samtal för våldsoffer.
.
Vi hade nyligen kommit hem från en. midsommar .i tält. En av mina bästa ♥
Jag var som nykär. Jag hade precis förlåtit de tidigare sveken..
Jag var nu i förvirring. Men trots det började här kampen om att det var Mitt fel.
Veckor och månader av hårda ord, kränkningar och offentlig förnedring,
av mannen jag tagit in närmast inpå mitt hjärta de senaste åren..
Mannen som jag valt bort bra vänner ur mitt liv för att visa att jag Visst är pålitlig.
Han som nu gav mig skit för att jag anmält, fast jag inte ens ringt polisen.
Helt oförmögen att vilja se sitt egna ansvar i detta trauma..
.
.
En dag började han inse. Det visade sig att han är alkoholist.
Att de gav tråkiga konsekvenser och nu skulle möten tas till för att ändra detta.
Omgivningen va skeptisk, så nu skulle han minsann visa att han Visst kan sluta dricka!
Stöttande fanns jag där kvar vid hans sida, trots mina egna möten som våldsutsatt.
Genom glädje, insikter, sjukdom och saknad till sin mamma fanns jag nära.
Alla är ju värda en chans till förbättring. Som jag så många gånger sade..
Tills det plötsligt inte alls fanns något problem. Ja då handlade det istället om att det visst
går att dricka i rätt sällskap. Varenda ny tjej var alltid så mycket bättre än mig.
Helt bortglömt att det ju gått att dricka med mig också. Har ju alltid funkat periodvis.
Förnekelse är väl också en del av beroende processen antar jag..
.
Men idag är det två år sedan den där dagen och natten där allt hastigt vände.
Många gånger har det varit svårt. Framförallt att förstå Varför.
En kamp i att finna svaret på "Vad tycker du jag gör fel, så jag kan göra rätt".
Att satsa så helhjärtat, men det liksom kunde kastas bort med lögner, tjejer och ilska.
Där hans osäkerhet och rädsla skakade om till obalans och frustration.
Jag satte ner foten när jag blev för trött på att förklara mig oskyldig till döva öron.
Satte ner foten när lovorden blev större än handling. Saknad av resultat..
Tog sedan bort nästan all bevisning, för målet inte var att övertyga om det självklara.
Förstår man inte vad som är rätt och fel, har man en väg att vandra.
.
Men jag har valt att förlåta. Jag har också valt att möta dessa minnen.
För bara den som flyr vad som är jobbigt, lägger tyngder i sin egna ryggsäck.
Ilska väger tungt, rädsla likaså. Där samlas de på hög med minnen från livets alla år.
När dennes ryggsäck blir för tung, lägger denne tyngderna i någon annans..
Därför bör man rensat sitt bagage innan man går in i ny relation.
En lätt ryggsäck att axla har ju stort utrymme att fylla med helt nya minnen.
.
Jag har valt att förlåta för jag ser gott i allt ondo.
Jag älskar att må bra. Att ständigt vara i utveckling för att bli ett bättre Jag.
Tycker om att trivas i Mitt sällskap, likaväl som jag vill att andra ska må bra med mig.
Jag tror på att vi utsätts för att testas i vår lojalitet och testas för att finna lärdom.
Vilka faller för hämnd och vilka är starka nog att bevara ödmjukheten?
Därför ångrar jag aldrig nånsin mina ärr och sår. Jag ångrar aldrig heller mina möten.
Jag väljer fina minnen i mitt hjärta från stunder där jag älskat.
För det enda som nånsin kan besegra känslor av ilska och hat. - är kärlek ♥
.
.
- Vilka sidor av dig själv har du åt sidan?

Inga kommentarer: