lördag 24 juni 2017

Familjeaft☀n

Så stod Midsommar på tur i kalendern och det var dags att resa igen.
Mina nya skor gör sig bra till kontorsbyxorna och det nya nagellacket blev också bra.
Jag vandrade runt på stan i Skövde innan mamma kom och hämtade mig.
Hittade faktiskt ett riktigt fynd. En svart långkappa som satt ute för halva priset.
Så plockade vi blommor också. Det är något visst att göra det kring Midsommar.
Blåklint växer på flera ställen här på landsbygden i Skaraborg ♥
.
.
Efter en välbehövligt kaffe hemma på mammas altan,
gjorde vi oss redo för att åka in och kolla butikerna i Lidköping. Hittade fynd där också.
En svart klänning som går nedanför knäna. Saknar en sådan i garderoben.
Väl färdiga på stan så var det dags att shoppa ihop allt som skall förtäras över helgen.

Jorå nu har även jag nappat på hypen! . . . #fidgetspinner
.
.
.
Så vaknar vi upp till Midsommarafton och den startades med frukost på altan ♥
Mammas bakade tårtbotten har stått över natt och blev perfekt.
Den lilla vas jag drejade fram på estetiska är väl bevarad och nu prydd med blommor.
Jag och Alwin gick en härlig långpromenad tillsammans.
Skog, lantvägar och blommiga fält. Fick med mig ännu en knippe hem.
Solen kom sig sen fram bakom molnen, det var stillvind och sköna temperaturer.
Vi kunde äta lunchen ute på altan och det är vi väldigt glada för ♥
.
.
Medan mamma färdigställde den hallonfyllda jordgubbstårtan,
så rensade jag jordgubbarna på altan och hörde en regnskur smattra under parasollen.
När syster kom hem ifrån jobbet, kunde vi inviga den smarriga tårtan ♥
Det var en rejäl skur, men tack och lov var den snart över.
Vi kunde nu nyttja trädgården till fullo och nyinköpta darttavlan fick invigas.
.
.
Sen började det kännas dags att tända grillen och göra salladen.
Syster improviserade genom att lägga i vattenmelon och det blev faktiskt riktigt gott!

Vi grillade både kött och kyckling. Det var sååå perfekt ♥
Tur att vi tillagade mycket för det var inte alls svårt att ta fler gånger. Himlans gött!
.
.
Tänk att vi trots en kraftig skur hade sån tur med vädret denna Midsommarafton.
Att vi kunnat nyttja trädgården till hundbus, videoklipp, mat och lekar.
Kamferdrops. sommarplåga spelades flitigt och det var svårt att inte sjunga med.

.
En Midsommarafton som avslutades med skratt så tårarna sprutade.
Mamma skulle sjunga med på en gammal lustig låt, för att sedan se klippet på sig själv.
Tack min älskade familj för en fin och rolig afton tillsammans ♥
- Läs vidare om Midsommarhelgen

Inga kommentarer: