fredag 7 april 2017

Filosofisk ♥

En relativt lugn och skön vecka utan några alltför stora krav.
Något möte, någon föreläsning, något umgänge och resten fylld med egentid.
Dagliga promenader i både regn och solsken. Ventilerande tankar,
och många skrivna ord här i bloggen, som ni dock ännu inte fått ta del utav.
.
.
.
.
Helgen är utlovad att bli varmare och finare än veckan hittills varit.
Man får ser till att ta vara på de stunderna, i en skiftande vädermånad som denna.
Imorse kände jag mig produktiv och fick en massa vettigt gjort.
Knåpade ihop ett grundligt CV där alla erfarenheter ska med, anställning eller ej.
All kompetens ska med, även om det egentligen tillhör fritidssysslor.
.
Sen var det skönt med en långpromenad kring Strömmen när solen lös som mest.
Det växer snabbt i naturen just nu. Positiva vårtecken ♥
Idag möttes vi även av nyheten om. attentatet i Stockholm...
Alla mina vänner och bekanta är okej och välbehållna, vilket är allra viktigast.
En kompis var på plats och fick se en kvinna kluven på mitten. Trauma..
Jag sänder mina tankar kring alla drabbade! Ta nu hand om er!
Var rädda om de ni älskar! Var ödmjuka till medmänniskor. Livet är skört ♥
Jag hänvisar nu till mitt tidigare inlägg -. Ett sista dygn.
.
.
Nu tänker jag lägga mig i ett varmt och långt skumbad.
Sen tänker jag bara ha en avkopplande fredag här hemma i tryggheten ♥

Inga kommentarer: