lördag 25 mars 2017

La vie est belle ♥


En lillördag som efter ett värmande bad och ett missat samtal ledde till en
spontan kväll i gemenskap, där jag blev hämtad i bil som snabbt fylldes på med fler folk.
Bilåkning värvat med friska promenader där vi även träffade fler vänner.
Blev både en eftermiddag och kväll kring Strömmen, Klingbergs och himpa området.
Ett härligt umgänge blev många timmar. Var hemma 2 på natten.
Följt av en ny solig dag med helt andra ansikten. Jag fick en fin ros och blev glad.
Inte varje dag man överraskas på detta vis ju. Sen fick jag finbesök.
Nämligen min systeryster som kom hit för att spendera ett helt dygn med mig ♥
.
.
Ända sedan i julas har vi pratat om att vi ska se nya biofilmen. Skönheten & Odjuret.
Nu var det äntligen dags! Det laddade vi upp med ett. Pinchos .besök ♥
Hur härligt är inte detta?! .Vi blev begravda i smarriga smårätter ♥
Quesedillas med majs och chili-aioli, kycklingspett marinerade i lime och chili,
crispy chicken med honeymustardsås och pasta i tomatsås, beställde jag.
Till dessert valde jag hallonsorbet. Kan verkligen rekommendera alla dessa rätter!
Det är ju i övrigt ett så himla mysigt ställe att äta på. Lyx i vardagen ♥
.
.
Mätta och belåtna tog vi oss till biosalongen denna härliga torsdagskväll.
Så fram med godispåsen och på med 3D glasögonen.
Roligt sammanträffande att jag fick just en ros samma dag som vi skulle se filmen.
En ros är nämligen en stor del av filmens handling. Så det kan bli.
Beauty and the Beast .var iallafall fantastisk! Den har de verkligen lyckats med ♥
Kändes påkostad och skådespelarna lyfte handlingen riktigt bra.
.
Klyschiga budskapet i att skönhet kommer inifrån. Att det yttre inte styr vem vi älskar.
Det är snarare hur vi tilltalar och agerar mot varandra, som gör oss älskvärda.
Ibland behöver man lära sig den hårda vägen att förstå vad Kärlek Är ♥
Jag rekommenderar absolut att man ser denna film i 3D. .Blev definitivt ett upplyft!
.
.
Vi vaknade upp till ännu en sån där underbar och solig vårdag.
En tur på stan med premiäröppning och smarrig lunch, blev en perfekt avrundning.
Det har varit ett riktigt trevligt dygn med min fina syster,. Tack ♥
.
.
Ja vi tackade för denna gång, men än var det mycket kvar på fredagen.
Det finns alltid nån som hakar på när man vill umgås lite.
Blev en härlig promenad bort mot Strömmen och Folkparken denna fina fredag.
Som vanligt träffar man alltid på några fler i området som man känner.
Vårtecken blir allt fler omkring oss. Det knoppar på buskarna,
tulpanerna tar sig sakta fram och blommor sprider redan färg här och där.
Solnedgången dagar som dessa är fantastisk att ta vara på ♥
.
Det har varit några riktigt trevliga och fina dagar, som ni kan se.
Umgängen, god mat och härliga flera stunder som bringar nya minnen i hjärtat.
Vi är nu lovade ännu mer sol och värme, så more joy to come.
Inget direkt planerat, men vad spelar det för roll när årstiden i sig är underbar ♥

Inga kommentarer: