fredag 17 mars 2017

Everyday Reminder

.
Dagarna blir alltmer fantastiska. Naturen får alltmer liv och färg.
Det är så otroligt skönt att smyga fram vårkläderna och ta långa promenader.
Filosofera, uppskatta och bara låta kropp och sinne få bubbla.
.
Härom veckan såg jag ett avsnitt av. Fraiser .innan jag somnade.
Det var skottår och de började prata om hur de skulle ta vara på denna dag.
Bryta ett beteende eller vana och våga testa något nytt.
Den ena karaktären slutade säga nej och tog klivet att våga ta den där flygresan.
En annan karaktär tog modet till sig att ragga upp killen hon gillade...
.
Jag har tänkt mycket på detta avsnitt, för det är ju faktiskt oerhört viktigt.
Hur ser en relation ut om vi slutar uppvakta varandra tex?
Hur ser våra liv generellt ut när vi sluta vara nyfikna på livet. Sluta upptäcka?
Hur utvecklas vi om vi tar samma gamla stigar till en välbesökt plats?
Det blir en evig slentrian av samma rutiner som sällan avviker....
Ett mer eller mindre inrutat liv som i mina ögon är lika med att man gett upp.
.
Jag tror att vi ibland behöver påminna oss om att prova något nytt.
Att ta oss ur vår bekvämlighetszon då och då. Agera utanför boxen då och då.
Liksom i. Fraiser .avsnittet, kan det vara mycket små förändringar.
Att liksom fundera ut varför man ibland är feg eller kör safe, för att istället prova
på att göra precis tvärtom. För vad är det värsta som kan hända liksom?
Att man får er erfarenhet extra? Att man lär sig något nytt?...
Jag utmanar mig själv ibland. Men visst behöver vi ständigt bli påminda.

Inga kommentarer: