fredag 17 februari 2017

♥ Syskonkärlek ♥

- Dagens "huvudet på spiken" läsning
.
Det har varit en fantastisk vecka i kärlekens tecken ♥
I söndags fick jag ju ett erbjudande om att umgås på alla hjärtans dag.
Av en kille som jag blev bekant med i min relation, så ingen jag själv känner egentligen.
Han har som andra följare på nätet, tagit för givet att det är fritt fram hos mig..
Jag är dock ingen sån tjej som går från en till en annan. Så tackade såklart nej till detta.
Däremot har jag spenderat hela veckan i en annan form av tvåsamhet.
.
Ja i måndags kom nämligen min kära syster hit och stannade ända tills torsdag.
Jag såg till att ha hemlagad mat klart lagom till hennes ankomst.
Följt av en gofika med syrrans mumsiga fantomenkakor som hon tagit med ♥
.
.
Första kvällen blev lugn och skön i soffan framför en film.
En liten skål med lantchips i smak av gräddfil och sodavatten därtill. Lagom så där.
Vi vaknade sedan upp till. Alla Hjärtans Dag .fylld med trevligheter ♥
.
.
Vårväder med sånt där strålande solsken och en trevlig liten shoppingrunda på stan.
Favoriträtten lasange intogs på restaurang, senare följt av en mysig fika.
Tack syster yster för att du bjöd på den fikastunden och inte minst för sällskapet ♥
Under en frisk långpromenad tog vi del av dekorationer, fina miljöer, solnedgången
 och fick dessutom sällskap av en jätteflock med änder. Mäktig upplevelse!
Var dock inte lätt att få med i bild, men så sjukt många och de följde oss verkligen.
Väl hemma blev det mer kvalitetstid i form av sällskapsspelet. Skip-Bo.
Helt enkelt varit en riktigt bra heldag denna kärlekens dag. .Syskonkärlek liksom ♥
.
.
.
Onsdagen inledde vi sedan med 2 timmars styrketräningen på. Nordic Wellness.
Vi fokuserade på samma maskin, likaväl som vi ibland tog oss varsin.
Faktiskt riktigt trevligt att träna tillsammans på detta sätt. Första gången vi gör det.

Efter gymmet och en skön dusch, så tog vi oss ut på en smarrig buffé.
Följt av butiker i andra stadsdelar än dagen innan. Lite grann shopping blev det också.
För min del två par skor som ursprungligen skulle kostat mig hela 750:-
Men tack vare rean så gav jag bara 75 kronor per par. Inte så mycket att tveka på.
Dom var så sjukt snygga på, så fick bli både khakigrön och svarta.
.
.
.

Denna låten är ju i övrigt bara såå skön och alldeles perfekt som bilåkarmusik.
Vår sista kväll tillsammans fick bli lite filmmys med chokladpudding.
Min kära syster reste nämligen hemåt sig igår och då tog jag tag i både tvätten och disken.
Vi har haft fyra riktigt trevliga dagar. .De är jag väldigt Tacksam för ♥
.
Nu har vi tagit oss in i ännu en fredag. Ja helgen är redan här.
Helt nya pokémons släpptes ju vid midnatt, så ikväll blir det att joina gänget igen.
Tror vi lär bli ganska många som slår ihop oss även denna gång.
Imorn blir det däremot mello i största fokus. Folkfester är ju minst lika trevligt ♥

Inga kommentarer: