söndag 19 februari 2017

S T O P

Jag har precis kommit ur ett riktigt långt och skönt fotbad framför tvn.
När vattnet kallnade så valde jag att fylla på med nytt saltvatten och få sitta lite till.
Nu är fötterna insmorda med fotkräm och känns mycket piggare än innan.
.
Såg på en mysig söndagsfilm samtidigt som handlade om delfiner.
När den som saknade fena fick en protes, blev den slutligen accepterad. Då brast det.
Minns inte när jag grät sist, men det är faktiskt skönt ibland. Frigörande.
Såklart inte om man gråter utav svek eller sorg, för då smärtar det väl mer egentligen.
Men tårar av lycka eller utan egentlig anledning känns renande i själen.
.
.
Tycker att veckan har varit en bra sådan och helgen likaså.
Träffade några stycken vänner och tillsammans jagade vi. nya skuggor .i Pokémon Go.
Finns ju alltid ett flertal man kan haka på och det är ju faktiskt trevligt.
Man blir ju lite av en lokalkändis. Alla känner igen en och vet vem man är.
Jag provade också mitt nya vin i fredags. Valde även att ta med mig lite ut på färden.
Krogen lockar mig sällan, men gillar när man gör nått stort av det lilla.
.
Just idag har jag valt att inte göra något speciellt. Bara återhämtning faktiskt.
Tycker det är nyttigt att vara själv mellan varven för att landa lite.
Liksom hinna reflektera över veckan, tankar och känslor. Men också hinna uppskatta.
STOP -metoden skulle man kunna säga. Den används ju främst vid stress,
samt för att hantera destruktiva beteenden, men är allmänt nyttig metod i vardagen.
.
  • S - Stanna upp
  • T - Tänk till
  • O - Ompröva
  • P - Pröva nytt beteende

Inga kommentarer: