onsdag 22 februari 2017

★ Internationella Brottsofferdagen ★

.
Tar mig en stund att reflektera över mitt liv och mina egna erfarenheter.
Första gången som jag blev fysiskt misshandlad var av min dåvarande pojkvän.
Han hade gett sitt. godkännande .att jag fick gå ut med en tjejkompis.
På natten var han full och ändå arg över detta. Det blev en kamp mellan liv och död.
Han ringde min mamma och sa att han misshandlat mig. Polisen stormar in..
Efteråt trädde alltfler andra fram. Detta var inte hans första gång..
Enligt honom själv var det ingen misshandel. För då borde det sprutat blod..
.
Sist jag blev fysiskt misshandlad var för nu två år sedan i en annan relation.
Utav han som lovade sig vara bättre än min första pojkvän.
Vi var då hemkomna från en trevlig midsommar. Jag berättade att jag fått ett sms
med. Glad Midsommar .-hälsning ifrån en vän, som ledde till en terrornatt.
Inledningsvis flydde jag hans aggressivitet helt barfota och jacklös uti kylan.
På kvällen var han full och jag nerdränkt i badkaret. Tjuvringde mamma som hörde allt.
Hon ringde genast till polisen som snart därefter vittnade ifrån gatan..
Han anhölls. Min upp och nedvända lägenhet fotograferades av polis som brottsplats.
Både innan och efter denna incident trädde andra fram. Han har gjort detta förr.
Men värst är Ändå det psykiska våldet som ju pågår över en längre tid..
.
.
Den från början mulna dag med snöfall har nu övergått till uppsprickande sol.
Denna dag sänder jag en Extra tanke till andra kvinnor som liksom
jag har fått kämpa för sitt liv och sina rättigheter i vårt lands lama rättsväsen.
När man känner att man går sönder, men omvärlden vänder ryggen till.
I ett samhälle där våld Lönar sig och våldsutsatta kvinnor ur relation
får spendera otaliga år med att bygga upp sitt nedtryckta psyke på egen hand.
Medan våldsutövaren fortsätter sin onda cirkel i sina nya relationer.
.
När ensamheten blir alltmer påtaglig och energin är uttömd,
är det lätt att man ifrågasätter sin livskamp.. Man saknar anledning att fortsätta..
Så idag tänker jag på er som liksom jag ännu inte har gett upp!
.
.
Läs mer här!

Inga kommentarer: