onsdag 28 december 2016

Summary ★

Igår kväll var det är alldeles stjärnklart och stilla. Luften var frisk och frostig.
Lantvägarna var tysta och svagt belysta, eller inte belysta alls. 
Det blev allt en extra lång kvällsrunda med lilla Alwin.. Så där riktigt skönt ★
Att sedan gosa ner sig i soffan till Sällskapsresan, var inte heller fel.
.
Rise and shine my dear blog viewers!. It's sunny out ♥
Ja det har varit en riktigt fin dag idag. Det är ju omkring nyår som det vänder.
Då mörkret ersätts av solen allt mer inför vårens förberedelser.
.
.
En vacker dag blev även till en magiskt vacker solnedgång,
som jag kan beskåda just i detta nu. Skulle kunna sitta och bara stirra.
Himlen är aprikos och molnen slöjer sig i någon blågrå nyans likt ett mönster.
Husen får en varm toning likt ett mysigt fotofilter i mobilen.
Jag går igenom julens fotoalbum och tänkte ta mig en stund att summera.
Tillsammans med några foton som ännu inte publicerats..
julafton gav vi mamma en trevlig gå-bort-present för att visa uppskattning.
Smaksatt kaffe och finpraliner, fint presenterat i omslagsplast.
Jag har gett julklappar och gjort andra glada, likaväl som de gjort mig glad ♥
.
Julen har inneburit långa pokénader med Alwin i byns olika lantmiljöer.
Tomteluva och granshopping tillsammans. Biomys med familjen.
Hembakad knäck köpt på julmarknad och trevligt kanelbullebak med mamma.
Den där goda julmaten, samt lutfisken med iskall julmust därtill.
Risgrynsgröten, skinkmackor och andra små gottesaker.
Trevliga stunder i butiker på stan, samt shopping till mig själv och till andra.
Jag fyllde 33 år och näst på tur är min syster som i helgen blir 35.
Ännu ett paket är därför inslaget, fast nu har vi lagt alla julmönster åt sidan.
Vi tackar julen för denna gång och välkomnar det nya året ♥
.
Nu tänker jag mumsa på grannens smarriga lasagnette som står här.
Sen ska jag gå över till en annan granne för att sniffa på hennes lilla bebis.
Det är deras allra första barn och han är bara en vecka gammal. 
Ikväll tänker jag ta med mig lilla Alwin in till stan en sväng.
Jag känner för en härlig långpromenad i min gamla hemstad nämligen ♥

Inga kommentarer: