tisdag 25 oktober 2016

Ordning på torpet!

.
En skön stund i solarium var inte alls fel en kväll som denna ♥
Larmet ringer Tidigt imorn, men jag tänkte ta mig en stund till bloggen.
.
Förra veckan spenderade jag tiden att betsa min nya byrå.
Att ta bort tidigare möbler innebär att gammalt damm exponeras där bakom.
Så varför inte ta sig ett ryck att få hela lägenheten ren?!
När man bott länge i en bostad behöver man göra så här emellanåt.
Städa toa, under och bakom möbler, lyfta varenda soffdyna..
Dammsuga, moppa och torka golvlister. Nu är det banne mej rent!
En del bar jag ner till källarförrådet och annat är slängt.
Byrån är färdig betsad och ser riktigt snygg ut! Ni kommer snart få se den.
Det enda som saknas är knoppar som ska ersätta handtagen.
Men jag ska ju givetvis fylla byrån också. Då blir det lite mer organisering.
Känns som en rening ända in i själen när det blir ordning och fint ♥
.
.
Men det blir också en del resande denna veckan.
Först på tur är redan i morgon. Då blir en trevlig heldag i Linköping.
Någon dag därefter blir det dags att packa resväskan igen ♥

Inga kommentarer: