lördag 2 januari 2016

Weekend ★

.
Nyårsdagen. Årets första dag och systers födelsedag ♥
Vi gjorde oss fina och åkte hem till Emma och Jonas, där hon skulle fira sig.
Då fick jag ju se hur fint moster fått det i deras takvåning.
Mammas goda hallontårta och övriga hembakade mumsigheter.
Några riktigt trevliga och skrattfyllda timmar senare, åkte vi hemåt.
Lidköping har förresten nordens största torg. Dä ni!
Väl hemma på landet, blev det bekvämare kläder och mys i soffan.
Ett alldeles perfekt avslut på en riktigt trevlig fredag ♥
.
.
.
Idag har vi busat med lilla Alwin i trädgården samtidigt det snöade.
Julen kastades ut, men adventsstjärnor får va kvar lite till.
På kvällen blev det glögg och skratt till både Yrrol och Drömkåken.
Två härliga och roliga klassiker, man aldrig tröttnar på.
Jodå, det känns som en rätt bra lördag måste jag erkänna ♥
.
.
.
Jag har inte skrivit om. nyårslöfte .ännu...
Har nog egentligen inte satt så mycket fokus på det där.
Många säger ju högt, för att sedan låta det bli tomma ord och löften.
Jag är sådan som föredrar att leva upp till mina ord istället.
Mitt löfte är egentligen ganska enkelt - Lycka ♥
.
Om man någon gång i livet upplevt känslan av Riktig Lycka,
samt har verktygen att uppnå just detta målet, så blir det ju enkelt.
Jag har dock envisats för mycket med att ta Med mig andra.
Glädjens väg är ju en väg de själva måste välja att vandra.
Men vill de upprepa sina gamla mönster, så varsågod.
Det är dock inte en livsväg som gör Mig lycklig. 
.
Varför tappar folk ibland varandra under livets gång?
Oftast tror jag det beror på att man slutar upp med sådant som
ens partner en gång föll för. Är du densamma nu, som då?
Vilka var ni och hur var ni mot varandra?
När vi älskar någon för den vi är, .har vi byggt en God grund.
Älskar vi med Hjärtat, så känns detta självklart.
Så länge vi inte brukar våld, ska vi ju få vara den vi Är.
Sprid kärlek mina läsare. Värme smälter isen ♥
.
.
Tänkvärd länk

Inga kommentarer: