söndag 10 januari 2016

Moving Forward ★

.
När vinter och kyla satte fart på riktigt, åkte fårull-skorna fram.
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
Skippa mascaran så slipper du onödigt klet. Du är fin från insidan ♥
Efter en trevlig runda i köpcentrum, hämtade jag ut mitt puzzel.
Alla behöver vi hitta rogivande sätt att falla in i en annan värld emellanåt.
Detta har bara 1000 bitar, men tror motivbilden kan avancera.
.
.
Häromdan började jag helt plötsligt att sjunga på en gammal låt..
"Do you really want me (show respect)" .- Robyn.
Snacka om att ploppa upp i skallen från precis ingenstans.
Upptäckte dock att texten är rätt bra, när man väl lägger märke till den.
Vilket påminner mig om att mina stödsamtal börjar igen.
Redan på tisdag kommer de fråga hur julen varit på den fronten
Vi kommer då mer eller mindre att riva i negativitet..
Men jag väljer att se lösningarna. Jag har ju hållt de gränser jag utlovat.
Utan resultat och utan att utvecklas framåt, tappar jag intresset.
Bara för andra upprepar samma mönster, behöver inte jag göra det.
Vilket innebär att Jag gör Framsteg i destruktiva situationer ♥
.
.
.
.
.
Jo, det blev ju några mindre inköp på Ikea i veckan..
Mina köksstolar har bl.a fått en ny sittdyna och mina nya glasburkar
får än så länge innehålla twist och dumle, som jag fick i julas ♥
Funderar på att köpa även en lite större glasburk och ha som kaffeburk.
Jag har på senare år prioriterat annat framför hem och inredning,
vilket blir att det ser i princip samma ut, år in och år ut..
I höstas påbörjade jag dock en rejäl rensning på precis allt jag äger.
Behöver utbyta energier, bryta mönster och liksom växa ♥
Jag har ju nu uppdaterat min garderob, vilket var väldigt behövligt.
Börjar även klia i fingrarna på att ta tag i hemmet också.
.
Vill förnya och uppdatera mig i både stort och smått.
Att börja spara ihop till en soffa känns ju ganska aktuellt.
Min nuvarande köpte jag fräsch av en kvinnlig bekant för bara 500:- 
i samband med att jag flyttade hemifrån en gång i tiden.
Då var det en hel soffgrupp, så jag och mamma hade att konka.
Sedan dess har jag ju haft en busig valp och den har slitits med åren.
Häromåret prioriterade jag ny säng. Nästa storköp - soffa?
.
.
- Småstadstjejer är roligare
- Kännetecken till er uppväxta i småstad

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Vad trevligt med dina köp där , ja jag kommer ihåg vad vi slet med denna soffan jag och du , men roligt hade vi :) ja och som du säger nu är det dax för att byta ut den <3
ok så pusslet har kommit nu , då har du att göra lite nu då :) :)
bara positivt nu , allt det negativa ska grävas ner i marken
Puss och Kram