måndag 18 januari 2016

Keep Focus ★

.
.
Efter helgens tunga mentala fall, tar jag nya tag.
Ja till slut drogs jag in i den negativa våg jag under en tid har undvikt.
Ett överflöd av nerbrutna känslor forsade på likt en tsunami.
Jag avslutade söndagen med att ge mig ett lugnt och vårdande bad
och vaknade upp med ett nytt fokus och stärkande tag.
.
Ni känner säkerligen igen det kända talesättet:
Visa mig ditt hem så ska jag tala om vem du är och hur du mår.
Ja, badrummet är nu skrubbat från topp till tå och allt är tvättat.
Även draperierna avger en härlig doft av sköljmedel.
Att lägga mig nyduschad i en vädrad och ren säng, ska bli underbart!
Imorn är det stödsamtal igen. Vi ska fortsätta på grundkänslor.
Jag tar en dag i taget och just Idag... är jag Tacksam!
I won't let anyone knock me down!
.
.
- Att älska sönder förhållandet
- Det osynliga våldet

Inga kommentarer: