torsdag 7 januari 2016

Hakuna Matata ★

.
I tisdags spenderade jag och Alwin några timmar själva.
Kylig och lantlig långpromenad, bus och trevliga stunder i trädgården ♥
Alwin fick gå in och ut fritt genom altandörren denna eftermiddag,
vilket resulterade i att lägenheten blev rejält kall...
Men med riktigt många ljus tända överallt, blev det snart varmare.
.
.
.
Trettondagsafton, pappas födelsedag och hemresedag.
Dags att lämna familjen i Skaraborg och ta sig hem till Norrköping igen.
Denna gång slapp jag tåget och bilade istället med syster ♥
Blev så klart en eftermiddag på Ikea och A6 i Jönköping.
Några mindre fynd till hemmet blev det allt.
Syster däremot hittade även matta och lampa att fylla lilla bilen med.
Efter Maxi i Norrköping var bilen i stort sett helt fylld, hehe
Satt med mina två nyköpta Dracaena (växter) i knät.
.
Väl hemma fick jag upp all packning och tog hand om diverse
småfix i hemmet, som blir nödvändigt då man varit bortrest ett tag.
Sen var det riktigt skönt att varva ner i soffan med tända ljus ♥
.
.
.
Idag blev det uppgång kl 6 på morgon.
Syster skulle nämligen resa vidare till sin utbildning i Motala.
Nämen titta så stilig Steffo är i Nyhetsmorgon idag då.
Har ju en liknande väst och den är både varm och superskön.
Har verkligen sovit riktigt djupt och härligt i natt.
Nu är jag själv igen och både tomtar och de röda dukarna är borta.
Fast stjärnorna får hänga kvar någon dag extra.
.
.
På ett sätt är det ju skönt att få komma hem och pyssla lite.
På ett annat sätt känns det även lite vemodigt..
Jag valde att liksom ta av mig en ryggsäck och återgå till mig själv.
Där där spralliga, glada och sociala tjejen med god livssyn.
Hon som ser glädjen i allt och struntar i sådant som stjäl onödig energi.
För vem blir Jag, då jag tar bort allt som liksom Är Jag?..
.
Är oerhört tacksam för all omtanke och välmening jag fått tillbaka.
Tänk vad Glad man kan bli av positiv förstärkning.
Speciellt Tack till mamma och syster ♥

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Trevliga foton som vanligt :) och det har riktigt mysigt och roligt att ha dig här hemma, och sen det bästa är att du har börjat bli gladare skrattar och blivit lugnare <3
gör bara det som du vill göra nu inget annat <3
Puss och Kram