fredag 25 december 2015

Merry Christmas ★

Efter födelsedagen, kommer Kalle och hans vänner 
Titta så fin, kreativ julklapp jag slog in. Till syster, från mamma och mig.
Vi kan återkomma till innehållet senare...
Till lunch blev det lutfisk och julmust ♥
Potatis och vitsåsen gör sig så himla gott ihop. Sååå smarrigt!
Därefter kunde mamma styra med sin bordsdukning.
Ja alltså den dukning som vi alla ska äta julbordet på senare.
.
I tillägg så är vinglasen endast till för julmusten.
Vi har aldrig i denna familj haft med alkohol på våra julbord.
.
.
.
Detta blev mitt första julbord i år. Riktigt gott var det också!
Granen som fyllts med fler klappar denna dag, vaktades snällt av tomten Helge.
Lite komiskt hur syster, mamma och mormor har likadana kängor.
Godis på bordet, julklassiker på tvn och paketöppning på kvällen.
Syster fick en dansande tomte som heter Sven, hehe.
Ett roligare sätt att ge presentkortet på sånglektioner hos Studio Voice.
Mamma fick gå på skattjakt där hon skulle följa några lappar.
Källarnyckeln ledde slutligen till skatten, som var fyra köksstolar i läder.
Oj så hon önskat sig dessa stolar. Lyckan var total ♥
.
Då jag som sagt fyller år så nära julen, brukar vi slå ihop paketen.
Valfritt, men lite roligare att spara till julafton.
Bl.a ullväst, halsband, locktång, presentkort och Beats by Dr Dre.
En julafton med god stämning och gemenskap. Glad och nöjd tjej nu!
Hoppas ni Alla haft en fröjdefull och riktigt. GOD JUL ♥
.
När jag kommer hem igen så ska jag skänka min stora överfyllda klädsäck till
våra hemlösa, som alltför ofta glöms bort i dagens världskriser ♥
.
.
.
Juldagen blev lugnare, men absolut inte händelselös.
Vi skruvade ihop mammas nya stolar och jag har gått igenom julfoton.
Jag har läst på om min nya locktång, men inte provat den ännu.
Fullmånen lyser stark över oss och vi alla är glada ♥
.
Nu på kvällen gick vi på biopremiären av "En man som heter Ove".
Mamma har varit på bio sedan de visade Titanic, haha!
Så verkligen jättekul att hon ville hänga med en juldag som denna.
Filmen var tragikomisk, med faktiskt ett bra budskap.
Att vi när som helst kan förlora de vi älskar som mest.
Att bitterhet och negativitet leder till olyckligt och ensamt liv.
Invanda mönster är svåra att bryta, men vi kan fortfarande komma till insikt
att vi haft fel och faktiskt mår bättre i gemenskap och omtanke.
Livet är för värdefullt för att slösas och klagas bort!
.
Jag är så oerhört tacksam för de som bryr sig om mig.
Att mötas av all värme och kärlek, gemenskap och positivitet.
Det gör livet värdefullt att leva och självkänslan på topp.
Skönt att bli bemött efter hur man förtjänar ♥

Inga kommentarer: