söndag 27 december 2015

Mellandagstankar

.
Helt otroligt att det snart är nytt år redan.
Sitter och reflekterar över hur året har varit och vad jag lärt mig.
Såsom jag ju brukar göra strax innan nyårsafton.
Att bli medveten. Att omvandla motgångar till lärdomar.
Samt kunna se tacksamhet i slutändan. Då växer man som person.
Vilket i sin tur leder till ett lyckligare liv och renare inre ♥
.
Visst har det varit ett riktigt jobbigt år för psyke och hjärta..
Men med hjälp av kompetenta samtal, har jag ändå fått insikter,
och stöd att se, och sätta mina gränser, samt Inte vika på dom.
Att sluta ge nya chanser till de som Inte visar sig förtjänta av dom.
Att sluta behaga andra på min Egen bekostnad hela tiden.
Vad Jag mår Bra av, ska faktiskt också respekteras ♥
.
Jag är en lojal och ärlig tjej som slåss för rättvisa och lycka.
Berättar hur jag känner och tänker, innan jag agerar.
Allt för att inte såra, hugga i ryggen eller på något vis missbruka tillit.
Allt för att inte ha skelett i garderoben och ha samvetet rent.
Förväntar mig att. Även Jag .blir bemött med ärlighet och respekt.
Att man inte missbrukar mina finare egenskaper ♥
.
.
Detta året har jag även lärt mig att inte delta i konflikter.
Att lära mig att lägga min energi rätt och inte slösa för många ord
på någon som ändå valt att Inte lyssna och förstå mig.
Det där ältande ekorrhjulet gör mig ju bara utmattad och olycklig,
Ser heller ingen anledning att Längre reagera upprört då
samma misstag upprepas och överenskommelser ständigt bryts.
Då har iallafall inte Jag sänkt mig till samma nivå ♥
.
Som tidigare sagt, kan jag aldrig ändra på någon annan.
Mår heller inte bra av att ha för mycket negativitet omkring mig.
Ser som sagt ingen anledning att upprepa mina ord.
Jag står för mina livsläxor, likaväl som andra står för Sina lärdomar.
Denna acceptans är också något jag bär med mig från 2015.
Jag mår så Bra när jag väljer fokus på Glädje ♥
.
Ta er gärna en stund att fundera och reflektera, innan nyår.
Blir Du rättvist behandlad? Vårdar Du de som förtjänar din omtanke?
Är Du glad och nöjd? Hur mår Du av personer i din närhet?
Vilka negativa livsmönster vill Du bryta och vad har Du lärt dig?
Vad krävs för att må bra och agera sedan därefter.
Strunta i de som väljer en tyngre väg att vandra. Deras val.
Den enda du Kan ändra, är faktiskt Dig Själv ♥
.
.
- Bryta sina beteendemönster
- Tycker du om dig själv?

Inga kommentarer: