tisdag 1 december 2015

Julmys ♥

.
Vi har gått in i min födelsemånad och den sista på året dessutom.
Idag har jag varit på ännu ett sånt där veckosamtal.
Att sitta i grupp och höra även andra öppna upp om sin erfarenhet.
Så här har jag levt. Så här såg det ut. Så här mår jag av detta.
Vad har varit positivt. Vad har varit negativt.
Vi beskriver ju samma saker och känner igen oss väldigt väl.
Som att beskriva samma person, med samma egenskaper liksom.
Iallafall ett väldigt likt beteendemönster. 
Det får mig att inse att det inte har med Mig att göra.
Vilket gör det lättare att släppa flera av mina självanklagelser.
.
Visst har det varit ett himla liv på annat håll igen...
Något slags bittert. kasta skit och leta fel på .- beteende liksom.
Jag ser ingen anledning i att varken delta eller försvara mig.
Det jag säger går ju ändå Inte in och då tar det bara onödig energi.
Mår bäst av att inte läsa. Då slipper det nå mig.
Var i ditt svarta hål du, men dra inte med mig ner dit liksom...
.
.
.
.
Innan samtalet kramade jag min syster hejdå för denna gången.
Hon kom nämligen hit i söndagskväll. På första advent.
Alltid trevligt att få besök långvägar ifrån ♥
Självklart ska man julstöka lite tillsammans i adventstider.
Medan man väntar på ugnen, så kan man väl bli galen framför kameran?
Typiskt oss att ta knasiga syskonfoton och Kul är det också!
Julmusik, tomteluvor, Mobergs glögg och ett 40-tal bakade lussekatter.
Kan meddela att dom blev riktigt saftiga och goda!
Vi sände också en tanke till farmor, som skulle fyllt 98 år igår.
.
.
Vi har mumsat på godis till julfilm, ätit risgrynsgröt till kvällsmat,
ätit thaibuffé och gått på stan. Jag gjorde ett klädfynd!
Hittade nämligen denna grå stickade koftan.
.
.
.
.
Min systers besök har varit jättetrevligt och mysigt ♥
Jag är så tacksam över att jag haft Annat att sätta Mitt fokus på.
Mer gladare och positivare tankar, helt enkelt.
Jag har liksom inte haft tid att läsa på dator och mobil dessa dagar.
Känns som jag kommer sova riktigt Gott i natt.
.
Tack för allt, älskade finaste syster ♥

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Så skönt att ni har varann och ni har så roligt <3 <3 och ja lägg bara fokus på ALLT bra och det positiva
Puss och Kram