torsdag 26 november 2015

Thanksgiving Day ♥

.
Vaknade och inser att klockan strax ska slå 6.
Fyra timmars sömn.. Räcker det efter en lång, ångestfylld gårdag?
Nej. Egentligen behöver jag snarare Mer timmar än vanligt.
Men jag gick ändå upp. Då hinner jag förbereda mig.
Kaffesump under mina svullna ögon och inpackning i håret,
så kanske jag kan se ut som en människa igen, lagom till lunch.
Tänk vad snabbt allt kan vända av yttre omständigheter.
.
"Some people create their own storms and then get upset when it rains"
.
.
Men idag är det ju. Thanksgiving Day ♥
En dag att bli påmind om de positiva tankarna. Uppskattning.
Inget som jag personligen upplever några större svårigheter med.
Jag blir liksom gladare som person och inte missnöjd lika lätt.
Är väldigt tacksam för så små saker i mitt liv.
När större saker sedan kommer in, blir också värdet högre.
.
I sina djupast mörka stunder, kan det vara svårt att se ljuset.
Man fastnar i en bitter, ledsen och tung cirkel utan slut.
Omringa dig av människor som lyfter dig.
Gör något idag som gör dig glad inombords. Unna dig något.
Med Självkänsla, kommer också Tacksamhet ♥

Inga kommentarer: