tisdag 10 november 2015

Sisters ♥

.
En tidig, men lugn tisdagsmorgon med start kl 7.
Värmeljusen är tända, medan solen successivt tar sig upp.
Syster kramades hejdå för den här gången och åkte för en stund sen.
Hon studerar och ville mellanlanda här för lite kvalitetstid ♥
.
.
Hon kom hit på söndagseftermiddagen och vi tog det allmänt lugnt.
Varma mackor och caramel macchiato framför tvn.
På kvällen blev det mys med Bingolotto. Inte varje dag man spelar.
Syster hade ett recept i handen redan innan vi klev upp igår.
Nämligen att baka bröd i stekpanna. Det måste ju provas!
Nybakat frukostbröd så där på måndagen. Påminde om scones ♥
.
.
Så tog vi oss fram för att strosa runt lite i köpcentrumen i city.
Jag hittade en stickad kofta, halsduk, men också en längre kappa.
Sökt efter en sån här länge. Även bra då jag vill ha mina längre plagg.
Sen blev det såklart en mysig fika på Brödernas Kafé.
Följt av en lagom lugn sista kväll med matlagning tillsammans och
sen en skön stund i tv-soffan, innan vi var i säng skapligt.
.
.
Nu sitter jag här och vaknar till i min egen takt.
Solen har nu ställt sig högt och det lär blir en fin höstdag.
Ska på samtal idag, men det är inte förrän senare på eftermiddagen.
Trevligt att syrran ville mellanlanda här ♥

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Så mysigt ni har haft det och du kappan är riktigt snygg ,den blir fin på dig ;) ;)
Puss och Kram