måndag 2 november 2015

Frustrerad själ..

.
Det blev dessvärre inte mycket sömn i natt...
Vaknade strax innan kl 6 imorse och kunde inte somna om.
Mitt tidiga morgonkaffe spred sin goda arom genom lägenheten.
Solen gick sakta upp och det blev en fantastisk höstdag.
.
Många tankar och känslor vill dock ta starka grepp om mig idag.
Jag Borde leva på mitt trevliga besök hos familjen.
Det är ju trots allt nyår sist som jag besökte hemtrakterna.
Jag Borde också fokusera på att bearbeta mitt bagage,
istället för att varje vecka, bearbeta det färska skitvattnet i min bägare.
Att varje vecka ha Ny påfyllning att hantera...
Går jag inte på samtal för att ta mig igenom det som Har varit?!...
Jag blir sakta bitter och fylls återigen av hopplöshet.
Dagens nya samtal gjorde det dock möjligt att ventilera mitt inre.
.
.
.
.
Jag är trött på att skriva såna här inlägg...
Är trött på att ständigt behöva vara arg, besviken och ledsen...
Trött på att bli dragen neråt, för varje steg uppåt jag tar.
.
Naturlig reaktion kan bli att försvara sig, bli arg, förtvivlad, Ledsen...
Jag får ofta höra att det är Viktigt att reagera. Att få ur sig.
Oavsett sorg/trauma, så är det otroligt viktigt i processen av bearbetning.
Sårande handlingar och ord är dock Kraftlösa Utan Reaktion.
.
Men är det ens möjligt att hantera både gammalt och nytt, samtidigt?
Att liksom inte hinna tömma, förrän nytt fylls på...
Så, kan jag då ens få ur mig dessa enorma överflöd av känslor?!
Jag vill gråta, skrika, svära, slåss, springa, vila och gråta ännu mer.
Frigöra alla känslor, tyngder och svek. Frigöra all min ångest.
Vill skriva ner varenda nervärderande ord och spika upp på väggen..
För att sedan kasta ägg på varenda ett av dom. Äggröra!...
Precis som resultatet av min själ blivit med orden.
.
Men istället.. tar jag lugna och tysta tag i den fysiska röra jag
skapat här hemma, då jag rivit ut allt ur min walk-in-closet.
Bortsett från att det är riktigt skönt att faktiskt rensa på bohaget,
får jag se det lilla positiva. Har något Annat att fokusera på.
Sårande handlingar och ord är Kraftlösa Utan Reaktion.
.
.

8 kommentarer:

Angelina sa...

"Ord är kraftlösa utan reaktion" Så sant!!
Tror att man behöver komma till en punkt i livet där man väljer det som är bra för en. Allt annat är inte ens värt att reagera över. Emma Igelström sa på sin föreläsning att vi behöver tänka över saker som dyker upp i livet och ställa sig frågan: Är detta bra för mig? Mår jag bra av detta? Är svaret nej, då lägger vi det i vår mentala papperskorg och lämnar plats till det vi faktiskt mår bra av!
Älskar dig, you know ❤️ I believe in you, you can do this!! ❤️

Trött sa...

Har man fått både en och två chanser att bevisa att man inte bara är full av skit och inte tar tillvara på dom. Ja, då är man nog full med skit ändå.

Hemmet Är Min Borg sa...

Du Trött vad menar du med detta ,kan du förklara lite mer här

Trött sa...

Det finns bara en som behöver bevisa något.
Men det har han misslyckats med.
För inte tror ja på allt svammel om energier stenar o humba humba grejer.

Hemmet Är Min Borg sa...

ja det är sant ,nä detta har han gått över styr med , och ha en nalle som är med överallt är heller inte så sunt vid den åldern , men han får snart ge sig annars får det bli andra åtgärden ,för det måste nu bli ett slut på detta helvete

Trött sa...

Trånga rum med galler finns ju, brukar dock inte hjälpa. Sluten psykisk vård finns också.
Men har man aldrig fel så blir det ju lite knepigt.

Hemmet Är Min Borg sa...

Jag tror inget hjälper är jag rädd för , man måste själv komma till insikt att man gör fel och vara beredd att verkligen ändra på detta,
han kan inte få en bättre tjej men allt detta kränkande och att hon ständigt gör fel går inte ha , så nu måste detta få ett slut

Trött sa...

För länge sedan..