fredag 30 oktober 2015

Tänkvärt ♥

.
Jag får inte älska mig själv, utan att det är fel.
Jag får inte heller älska min familj, utan att det är fel.
Jag får inte ens älska min självaste partner, utan att det är fel.
Jag får inte förlåta hans upprepade svek, utan att det är fel.
Jag får inte heller reagera på hans sårande ord, utan att det är fel.
Jag får inte göra enligt hur han önskar, utan att det är fel.
Jag får inte heller vara ärlig, utan att det är fel.....
.
.
Att blåsa ut Andra människors ljus,
kommer aldrig att få Din låga att lysa starkare.

2 kommentarer:

Trött sa...

Att blåsa ut Andra människors ljus,kommer aldrig att få Din låga att lysa starkare.

Just så!!

Josefina sa...

Finns ingen anledning att sänka sig till samma nivå i dessa lägen.
Naturlig reaktion kan bli att försvara sig, bli arg, förtvivlad, Ledsen...
Sårande handlingar och ord är dock kraftlösa Utan Reaktion.

Never forget these 3 types of people:
1. Those who helped you in difficult times.
2. Those who left you in difficult times.
3. Those who put you in difficult times.