måndag 3 augusti 2015

Weekend ★

.
I helgen var det "Munken in the park".
Alltså ett två dagars gratis event med öltält och artister.
.
Fredagen var ännu en solig eftermiddag som spenderades hemma,
så jag tog mig i kragen och cyklade iväg för att fota när Louise Hoffsten 
skulle uppträda och signera. Varför inte liksom.
Sammanfattade även uppträdandet till ett videoklipp här nedan:
Louise. ms .sitter ju bl.a på balans och tal, vilket kunde märkas.
Ibland föll orden bort och hon fick anstränga sig.
På scenen höll hon sig i och efter konsert var det käppen som gällde.
Att ändå hålla sig så oerhörd positiv och glad. Starkt gjort tjejen!!
.
Efter Hoffsten, började bandet Spiders förbereda sin spelning.
Jag valde dock att cykla hemåt igen, för att äta och tömma kameran.
Tog mig även en öl här hemma och lyssnade på glad musik.
.
.
.
.
Huvudbandet denna fredag var Norlie & KKV.
Självklart ville jag plåta även dom. De har ju några bra låtar.
Jag var tillbaka på plats, precis lagom att se Julia Adams,
som man kanske kan säga, värmde upp inför grabbarna.
.
.
.
.
Medan scenen förbereddes, började publiken sakta att tätna.
Att det var dags för huvudnumret kunde alltså märkas.
Jag hade ju en bra plats, så jag valde att stå kvar i väntan på konserten.
Hamnade omkring några kompisgäng med glada tonårstjejer.
Då får man räkna med lite knuffar, cigarettrök och mobilknappande.
Men äsch. För min del var det bara skönt att komma ut en sväng.
Vid 23 var konserten över. Många avlägsnade från platsen,
men ett stort antal stannade kvar för att festa in mot natten.
För egen del kände jag mig nöjd med det lilla och cyklade hemåt.
Jag ser ändå inget större intresse på att slösa pengar i en bar,
för att stå där ensam liksom. Så nej tack.
För övrigt orkade jag inte prata med folk, så i risk för att träffa på 
eventuellt bekanta ansikten, så undvek jag att mingla för mycket.
.
.
Konserter är ett av de favorit motiv jag har.
Det jag gillar främst är att motivet är utöver den vanliga vardagen.
Det händer något i bilden och att i rätt ljus och rörelse,
fånga en snygg artistbild, känns alltid bra.
Ja, det var skönt att komma ut iallafall en sväng, där jag fick 
fokusera tankarna på någonting annat, bara för en stund.
Nu har jag många foton att gå igenom..
.
.
.
.
På hemvägen såg jag fullmånen, som även denna kväll lyste stark.
Fast himlen nu mer dramatisk, vilket även natten sedan blev...
Aj aj vad Skit jag fick för att även jag försökte ta mig ut och fota en stund.
Varför allt detta hat i en oändlighet?!....
Tänk att förminskade Ord, i rätt mängder, kan orsaka så stora skador.
Vad som utlöste detta helt plötsligt, förblir en gåta.
Allt ältande skit jag får ta för folk jag ju inte träffat på Flera Månader.
Att inte veta När och Varför jag plötsligt är det Sämsta på jorden...
Ja, det skapar såklart en total obalans i längden. Blir tröttsamt för själen.
Bara min Existens, verkar ju vara en triggande faktor....

Då min bägare aldrig hinner tömmas, utan bara fylls på hela tiden,
så gick läget till slut ifrån allvarligt - till akut.
De tog dock hand om mig på sjukhuset och mamma fattade ett 
snabbt beslut om att resa till mig på söndagen och hälsa på.
Finnas vid min sida när livet känns som tyngst...
.
Sådant värdesätter jag så högt! Då känner jag mig älskad ♥
De få som ler med min lycka, samt är ledsna när jag är ledsen.
Ja det gäller att stötta och vårda sina nära och kära...
Annars lär ju livets motgångar bli både ensamma och tuffa ♥

Inga kommentarer: