söndag 9 augusti 2015

Sista dygnet

Morgonrundan blev lite kortare denna dag.
Mamma hängde med och övade på att belasta benet rätt.
Det verkar läka snabbt och det är skönt att se ♥
.
.
.
Jag gjorde mig i ordning och promenerade fram till stan.
Köpte en tröja som syrran bett mig. Tittade runt lite allmänt också.
Jag provade några plagg, som jag dock inte köpte..
Men någon påse fick jag ändå med mig hem ♥
.
.
.
Direkt när jag kom hem, så åkte jag och mamma ut tillsammans.
Tittade runt i lite olika klädaffärer och köpte oss något var.
Sista kvällen tillsammans och då var vi eniga om att vi måste fika.
Så vi köpte med oss lite göttigheter hem ♥
De onyttigheterna promenerade jag nog av mig sen på kvällen.
Tog nämligen med mig Alwin på våra vanliga rutiner.
En trevlig långpromenad till solnedgången, bara han och jag.
.
.
Kände inte för att prata med någon man ev känner, så passerade 
Strömsholmen lite diskret, för att komma över till andra sidan..
Där var det live musik även denna kväll.
Vad jag dock inte hade väntat mig att se där, är en viss f.d tjej som 
jag nu i snart tre år har undrat varför jag aldrig råkat träffat på...
Stan är ju liten så sett, men hade inte väntat mig att se denne barnledig,
dricka öl och ha det trevligt på Strömsholmen av alla ställen...
På tal om att ha pussat många grodor.. Nåja..
.
.
Jag och Alwin tog oss iallafall förbi och kunde sen ha vår runda.
Blev en riktigt trevlig sådan, tyckte vi båda ♥
Har märkt att många är ute med sina barn så här dags..
Barnen är liksom med på uteserveringar, lekplatser med mera.
Ett tydligt tecken på att det äntligen är sommar ♥
.
.
.
Idag var det dags för mamma och Alwin's hemresa.
Lillkillen kom och gosade med mig i sängen, innan vi gick upp ♥
Passade givetvis på att ta med Alwin på en sista promenad,
innan han reser hem, för sen har jag ingen promenad kompis längre.
Ännu en sån där riktigt somrig och underbar dag ♥
Varmt redan innan lunch, vindstilla och skarpa skuggor.
.
.
.
Strax efter lunch, var det dags att vinka av mamma och Alwin.
En veckas besök och det känns redan lite tomt faktiskt.
Såsom promenaderna med Alwin, som varit så sköna att ha.
Vi har haft många trevliga stunder och utflykter.
Tack för allt och framförallt för att ni finns och bryr er ♥
.
.
.
Efter dom åkte, har jag tagit tag i hemmet ordentligt!
Bytt i säng och badrum, storstädat och tvättat (även täcke och mattor)..
T.o.m badrumsväggarna är skrubbade och skiner nu rena.
Jag har inte suttit speciellt mycket idag vill jag lova.
Känns faktiskt riktigt skönt att fått allt sånt här gjort, äntligen!
Nu kommer jag sova med Gott samvete ♥
.
Imorn är det måndag, 7 veckor och dags för samtal.
Har varit mycket semestrar nu, men imorn kör det igång mer på riktigt.
Så snart jag tvättat färdigt, samt bäddat nytt i säng, 
så blir det läggdags och så jag orkar upp tidigt till samtalet.
.
.
- 5 frågor alla lyckliga svarar Ja på

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Tusen tack för all hjälp med allt , tråkigt att det blev så med mig, men det går mera framåt nu, tar med kryckorna på små promenader så ska det gå bra,
väldigt fina foton igen som vanligt
Puss och Kram och var nu rädd om dig