onsdag 5 augusti 2015

Mami ♥

.
Mamma kom som sagt hit i söndags och veckan började med en söt 
god morgon-hälsning som gav mig ett leende på läpparna ♥
Vi har ju inte setts sedan nyår, så vi startade veckan med lite 
kvalitetstid på stan och senare en glad och sjungande måndagskväll
med Lottas allsång på tvn, till snacks och mysstämning ♥
.
.
.
Igår valde vi lite hundvänligare aktiviteter, samt tog vara på sommaren.
Vi började tisdagen med en trevlig tur till. Lindö Småbåtshamn.
Några glada spelade minigolf, andra åkte jetski, några fiskade,
änderna hade fått ungar, solen strålade och vi njöt rent allmänt ♥
.
.
Hungern intog sig en aning och vi åkte vidare till Abborreberg.
Till en underbar utsikt och intill några bäbis svanar,
mumsade vi på en bakad potatis med skagenröra på verandan.
Inte helt otippat så fick vi ett beställningsnummer som blir just 11.
Efter maten köpte vi oss en enklare fika på samma ställe,
men valde att förflytta oss till andra sidan huset.
Man skulle kunna sammanfatta tisdagen till en riktigt fin
och trevlig dag, med några små smultronställen ♥
.
.
.
.
Oh, what a (wednes)day...
Av vissa orsaker, blev det bara ynka två timmars sömn.
Ångesten smög sig på och en hopplös känsla infann sig åter igen...
En jobbig morgon där min smärta satt psykiskt och hjärtsligt,
medan mammas smärta satt i kropp och leder.
Denna dagen var hon sängliggande och fick hålla sig hemma.
.
Jag tog med mig Alwin på en långpromenad på tu man hand.
I två timmar promenerade vi, med några kortare stopp.
En promenad som faktiskt gjorde mig Gott!
Kände hur jag successivt började känna mig bättre och bättre.
Jag kunde även se att Alwin trivdes väldigt bra också ♥
.
.
.
Ganska så snart efter vi kommit hem, satte jag igång med maten.
Det ska skäras, stekas, hackas, kokas och hålla på...
En asiatisk rätt som jag faktiskt en gång improviserade ihop.
Den blev så himla god att jag la det på minnet.
Kycklingfilé, morot, ananas, paprika, champinjoner, tomatpuré,
grädde, kokosmjölk och kryddor, som sen rörs ihop med äggnudlar.
Alwin var med mig i köket och tittade nyfiket på vad jag gör
med alla dessa spännande och mumsiga dofter.
.
.
Efter en trevlig och lyckad måltid tillsammans,
skulle det diskas, skrubbas, men också börja med tvättningen..
Herregud vad kom detta adrenalinet ifrån?.. Grannens reservdunk?
En liten stund satt jag faktiskt ner i lite lugnare ro.
Blev blev en passande gofika tillsammans, närmare bestämt.
.
.
Till solnedgången tog jag med Alwin ut igen.
Oj, så glad han var över att få göra en repris ifrån eftermiddagen.
Nu gick vi dock en helt annan runda, intill vatten och natur.
Himlen blev plötsligt otroligt rosa, lila och gul. Mäktigt ♥
En lång onsdag, med riktigt jobbig start, lyckades jag ändå vända på.
Detsamma gällde vädret som gick från regn, till en riktigt fin sommardag.
Har varit uppe sen sju imorse, så lär sova med Gott samvete ♥
.
.
Ja, så här har våra dagar tillsammans sett ut än så länge.
Skönt att komma ut med bil emellanåt faktiskt.
Ja så ser man ju så klart folk man känner på ett annat sätt också.
Blir ju så i en mindre stad, när man rör sig på vägarna.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Underbara foton ,och en så himla god middag som du gjorde , du la ner mycket tid på den , riktigt gott var det PÖSS