torsdag 6 augusti 2015

Kärlek & Omtanke ♥

.
Ännu en dag med sommar, sol och värme ♥
Torsdag. Idag fyller Alwin 6 år och då ska han få ännu en trevlig dag.
Den började med lite mumsig skinka till frukosten.
.
Då mamma är begränsad i rörligheten idag också, 
så jag tog med mig Alwin på en härlig långpromenad även denna dag.
Man har ju inget val. För ut måste han ju.
Vi går olika rundor varje gång, för att omväxling stimulerar.
Idag höll vi oss lite mer centralt, fast ändå i lugnare grönområden.
Han verkade tycka om stämningen i .Knäppingsborg.
I .Strömsparken fanns det tama änder, vovvar och annat spännande.
Lite kärlekstecken spred sig i vår väg också. Det är alltid trevligt.
Ja, en riktigt trevlig promenad hade vi även idag ♥
.
.
mi mi miiiiii ♥
.
.
.
.
Eftermiddagen blev inte helt som tänkt...
Mamma har ju sån himla värk och kan ju knappt röra sig,
så nu tyckte jag att hon måste ringa vården, vilket hon gjorde.
De bedömde att hon måste in till akuten med en gång.
Så jag körde dit henne direkt. Känns som jag är stammis här snart.
Senast i helgen var jag ju på sjukhuset..
.
Det kan ju ta tid på akuten, så Alwin fick också följa med.
Underbart sommarväder underlättade stort,
och vi spenderade mycket tid i Vrinneviskogen, som ligger intill.
Då mamma inte kunde ringa mig, så fick vi dock hålla oss i närheten.
Utan större vetskap om hur det går där inne.
Men mobilen användes flitigt, då systemkameran inte var med.
När vi var hemma höll solen på att gå ner.
För visst tog det sin lilla tid på akuten.... Fem timmar!
Kan lova att både jag och Alwin var trötta från vårt skogsbesök och
att det hann att bli många foton under dessa timmar, 222 st.
Mitt fulladdade batteri, dog precis utanför dörren hemma, hah!
.
Jag fick ta ett flertal krypande fästingar på Alwin.
Kryllar i Vrinneviskogen som vanligt. Hemma blev han både borstad
och badad om tassar och mage. Själv fann jag en krypande fästing
på mig då jag satt vid datorn, blää! ..En dusch blev det då!
Jag har aldrig haft någon fästing och tänker inte ha det nu heller.
.
.
De gick igenom mamma ordentligt.
Röntgen visade att hon har en spricka i bäckenet, så inte konstigt
att hon har enorm smärta, samt svårt att röra sig.
Men hon fick kryckor och smärtstillande som ska tas vid behov.
Så typiskt att hon skulle skada sig så tidigt på sitt besök här,
men hoppas det läker fort och att hon slipper värken ♥
(Mamma kom hit för att Jag varit på sjukhus och behövde stöd,
men ironiskt nog, blev det precis tvärtom).. hehe 
.
Ännu en lång dag och nu är vi ordentligt trötta.
Det har ändå varit en bra dag och Alwin verkar lika nöjd som jag
men våra trevliga långpromenader och äventyr tillsammans ♥
Älskar min familj - Vi finns för varann 

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja det var en trevlig födelsedag Alwin fick , tja så det kan bli ,men glad att jag åkte in , hade inget val, den smärtan kunde jag inte gå men , tack för din hjälp även där
Puss och Kram

Josefina sa...

Ja det var bra att dom fick titta ordentligt på dig.
Alwin hade en bra födelsedag trots omständigheterna.
Han fick några timmar i skogen med sin lillmatte ju ♥

Oavsett motgångar man stöter på och hur man än mår,
så är det så viktigt att stötta varann och finnas ♥
Därför älskar jag min familj ♥

Hemmet Är Min Borg sa...

Precis du hade mycket mys med honom ett bra tag där ju <3
önskar dig lycka till på dem möten som väntar på dig nu
vi hörs via tele så fort det är något vet du
Älskar dig <3 oj det kom en slängpuss från Alwin till dig med nu