lördag 8 augusti 2015

Fredagen ♥

.
En fredag som började med min vanliga promenad med Alwin.
Med tanke på värmen, så gick vi mest runt i grönområden här hemma.
Så får han gå lite mer senare, när det är lite svalare ute.
.
Sen hade jag en stund som kändes väldigt tung...
Ångest, ledsen, svårt att andas... Det blev liksom för mycket.
Fylls på mer inom mig än vad jag hunnit tömma...
.
.
.
Jag och mamma pratade lite om allt...
Hennes skada har läkt jättebra och hon är mer rörlig nu igen,
så vi beslöt oss att åka ut och unna oss en trevlig stund.
Få tänka på något annat än sysslor, tyngder och andra sorger.
En mumsig glass i våffla med tre kulor + mjukglass och strössel.
Sen en kaffe på det, som också avnjöts på. Solsidan.
Sedan åkte vi vidare och tittade i lite affärer.
Min favoritklänning är nu ännu billigare, men jag har ju redan
två svarta och en grå, så jag köpte ingen mer.
På parkeringen fanns det en bil man fick. Sno .(skämt o sido).
.
Väl hemma började jag med lite fredagsmys i sin enkelhet
som denna kväll bestod av bbq kött, potatissallad och vitlöksbröd.
Inget pråligt eller avancerat, men ack så gott!
.
.
.
.
Det blev en skrattande stund till. Galenskaparna .på svt1.
Jag och syrran tog ju med mamma på dom denna showen i götet i julas.
Man kan se dom hur många gånger som helst, så jäkla bra!
Sen var det dags för min kvällsrunda med Alwin ♥
Strömsholmen hade de glad stämning med trubadur.
På uteserveringarna njöt de också av livet.
Längs med strömmen satt olika par och pratade med lite picknick.
Även flera medelålders som satt för en allmänt trevlig stund.
Sådant gillar jag att se. Man liksom njuter av de där små stunderna.
Var en riktigt skön kvällspromenad måste jag erkänna ♥
.
.
När vi hade lagt oss, så upptäckte jag en plita på benet..
Kände den då jag skulle klia mig och visst var det vad jag trodde.
En fästing som Precis hade satt sig nedanför knävecket.
Alwin samlade ju på sig massa i Vrinneviskogen, som ju kryper ännu.
Min hann inte sitta många minuter förrän jag upptäckte den.
Jahapp, då har jag haft mitt Första fästingbett då... *grr*
.
.
All night looong . (hela natteeen)  

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Riktigt fina foton ,och trevligt hade vi, jag gillade fiket med glassen där :)
Pöss och Kram Alwin vinkar