söndag 16 augusti 2015

Augustifesten ★

.
Så drog årets folkfest igång i Norrköping - Augustifesten.
Flera dagar med späckat schema och det är gratis.
Lång marknad, artister, öltält, tivolin, fyrverkerier med mera...
Detta året blev ungefär som förra året för min del...
Man strosar runt ensam, tills man blir uttråkad och går hem tidigt.
.
.
Torsdags eftermiddagen spenderades som sagt i  solen.
Kan lova att jag fick mycket färg på de timmarna!
På kvällen var det dags för Rix FM festivalen. Jag tog mig dit en sväng.
Var dock där en aning sent, men hann att ta del av lite iallafall.
Blandade känslor denna kväll. Var inte helt närvarande. 
Någon del av mig kände att detta kan kvitta. 
Jag försökte så gott jag kunde, men kände mig liksom inte glad..
.
At least we stole the show, spelades när jag gick förbi på hemvägen. 
Alla såg glada ut. Pratade med varann och hade trevligt.
Själv var jag hemma lagom innan 21 filmerna började.
Ghost fick rulla på i bakgrunden. Kvällens fyrverkerier hördes hem.
Men för min del blev det sänggång innan midnatt.
Över lag blev torsdagen en känslomässig kväll faktiskt.
.
.
.
.
Det blev en lika tidig morgon även på fredagen.
Ännu en stressig och svettig cykeltur till vårdcentralen i andra änden av stan.
Sen tårar hos läkaren igen, samt en röd plastbricka som förtur till labbet.
Ja nu stack de sönder mig också.. Svaren får jag en annan dag...
På hemvägen ledde jag cykeln. Promenad genom stan.
Blev ett sätt att få rensa på tankar och känslor lite.
De tama änderna på smultronstället var inte ensamma idag.
Tre busiga syskon-änder i tonåren var också där.
Då kom jag plötsligt att tänka på "Knatte, Fnatte och Tjatte".
.
För övrigt höll de på att förbereda Augustifesten för fullt.
Den långa marknaden var nu på plats och hade redan besökare.
Jag genade dock in vid stadstornet och tog mig hemåt direkt.
.
.
.
.
Först på kvällen gav jag mig ut denna fredag.
Gick ut vid 20.30 och tog mig direkt till händelserna på Gamla Torget.
Något skönt band uppträdde och det var mycket folk.
När Lalles Bodega sen rockade loss inne på öltältet, vaknade festfolket.
Jag tycker dom är bra, men valde att gå innan dom var klara.

Minglade runt lite lätt på platsen, men inte så kul ensam..
Man känner ju liksom ingen i folkhavet heller.
Jag tog med mig systemkameran, men jag rörde den aldrig.
Blev iallafall lite grann med mobilen..

I klippet finner ni en sammanfattning av min torsdag och fredag
.
.
22- fyrverkerierna såg jag lite grann på avstånd på fredagen.
Strax därefter gick jag hemåt för att mellanlanda lite.
Kändes faktiskt lite tråkigt och ensamt. Precis som förra året...
Alla verkade ha iallafall några att prata med. Såg trevligt ut.
Själv kändes det som jag var nyinflyttad igen...
.
Tänkte iallafall ge mig ut igen, för att se Kalle Baah uppträda
men även strosa runt på marknaden jag ännu inte sett...
Men jag blev fast här hemma. Motigt och väldigt känslosamt.
Jag var ledsen och kändes liksom inget bra alls... 
Gick och la mig istället, men tog ett tag innan jag kunde somna...
Får väl se det positiva.. Har ju inte spenderat en krona ute.
.
.
.
.
.
.
.
Så blev det lördag och sista dagen.
Ännu en dag med späckat schema redan från morgon, 
såsom dansuppvisningar, Mojje, fakir show, 
DJ's, artister, hunduppvisning, fyrverkerierna,
och den långa marknaden jag ju ännu inte hade sett...
Tänkte ta med mig systemkameran och ge mig ut.
.
.
Jag var färdig och klar redan tidigt på eftermiddagen.
Men kom liksom aldrig någonstans. Liksom bara satt och stirrade.
Såg hur klockan tickade iväg, samtidigt som Augustifestens 
mobil app påminde mig om allt trevligt jag missade.
Så var det riktigt soligt och somrigt väder hela dagen också...
Ju mer timmarna gick, desto mer Ångest och ilska på mig själv!
Försökte med lite musik på kvällen, men inget hjälpte.
Gick inte utanför min dörr alls på hela lördagen...
En riktigt jobbig och ensam dag och kväll hemma, blev det istället.
Ungefär som förra året tyvärr. En oerhörd plåga.
Får väl iallafall hoppas och tro, att andra hade det bättre ♥

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Fin du är Puss och Kram <3

Trött sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Josefina sa...

Ursäkta?? Du är inte insatt märker jag.
Inte så konstigt iofs, eftersom jag inte pratat med nån.

Är du så Trött på att läsa mina inlägg, så behöver du inte besöka min blogg.
Ska vi prata om att växa upp och bete sig som vuxna människor, så tänker jag
ifrågasätta hur vuxet det är att inte stå för sin åsikt med namn.
Att skriva "Trött" på sin profil istället, är väl inte speciellt vuxet?
Men det är klart. Det är bakom den Tysta anonyma skärmen, folk vågar som mest.

Mina inlägg må vara lite deppigare än vanligt på senare... (Inte så konstigt)
Men jag står iallafall upp för mina rader, och det är valfritt att läsa!