fredag 10 juli 2015

Tidsfråga?

.
Från en underbar period med mycket umgänge,
till att de senaste tre veckorna plötsligt gå i min egna lilla värld.
Förvisso är det efter omständigheter en vald ensamhet...
Att inte möta sina tankar och känslor, kan skapa obalans inför framtid.
Viktigt att knyta upp, stuva om, förstå och bearbeta sitt inre.
Samtidigt människan är ett flockdjur och även behöver ett socialt liv.
.
Att satsa sitt allt, kan också innebära att man förlorar allt...
Ja, jag befinner mig just nu i ett vilset läge, med tappad grund.
Såsom om jag nu Vill vara social eller umgås, vilka finns då där?
När jag stod utan mobil en hel vecka, hade Inget hänt.
Inget mottaget sms eller missat samtal.. Enbart några uppdateringar.
Myndigheter verkar vara mitt enda umgänge på senare...
.
Jag menar inte att man ska tycka synd om mig nu...
Befinner mig bara i ett läge där jag funderar på vad fasen jag
har kvar i denna staden och vad som håller mig Kvar här.
Just nu känns det bara som att jag går runt och existerar, på egen hand.
Att vara medveten, är första steget till Lösning, eller hur?
.
Min verklighet just nu, är att jag lite behöver börja om.
Liksom bygga upp en värdig grund, med en meningsfull vardag.
Vänner, arbete, sociala sammanhang och trygg kärlek med sin andra hälft.
Att en dag få uppleva glädjen över tillökning i familjen.
Men vad säger då att just Denna staden har rätt förutsättningar?
.
Just nu känns det som tunga moln hänger över mig...
Liksom en förvirrad tid med sorg och förtvivlan över situationen.
Men tillsammans med de .samtal. jag ju smått påbörjat,
så kommer det säkerligen att skapas mer inre balans framöver.
Att visa och erkänna känslor är ju faktiskt också en viktig process.
Likaväl som att bli lyssnad på och känna sig förstådd.
.
Jag höjde min blick över dataskärmen i detta nu...
En gammal vana typ, att lägga märke till det som finns i rummet.
Liksom en kort stund av tacksamhet över det man har.
Det jag ser idag, sitter dock mer i känslan ♥
.

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Jag finns till 100 procent det vet du !! i alla lägen och det kommer ta lite tid att bygga upp sig , men tror du säkert har gjort ditt i den staden du nu befinner dig i , ta en dag i taget ,Älskar dig Pöss och Kram

Josefina sa...

Ja du finns såklart älskade mami, även om så på avstånd ♥

Ångrar inte min flytt hit, men känner liksom inte så mkt samhörighet här längre.
Varken till invånarna, eventen eller staden i sin helhet..
Folk verkar ha koll på hur man lever, rykten och information sprider sig
snabbt och man kan mötas av "jag såg/hörde att..."
Nä, känns inte som en lockande grund att bygga upp ett mer permanent liv på.

Älskar dig också! Puss & Kram ♥

Hemmet Är Min Borg sa...

Håller med dig , jag tror det är dags för dig att dra vidare nu <3 <3