torsdag 23 juli 2015

Systervecka ♥

.
Ja, förra torsdagen var det redan den 16e på nytt..
Eftersom jag av orsaker, inte umgås någonting med vänner och bekanta, 
så ville min syster inte se mig så ledsen och ensam mer.
Efter ett spontant beslut den torsdagen, så reste hon hit samma dag.
Vi hade en lugn kväll tillsammans, med varma mackor.
.
.
.
fredagen däremot hade vi en liten shopping runda i city.
Kinabuffé gjorde oss lika gott som kläderna vi köpt.
Så var det dags för ännu en fredagskväll i vackra Industrilandskapet.
Min svarta, fina långklänning blev ett passande plagg denna kväll.
(Ja den ni kan se som banner i bloggen, helt enkelt)
.
Trappan fick dansbandet Voize folket att ta sig en sväng om.
Riktigt skön stämning, även för oss som hellre föredrar andra genrer.
Träffade även på brudparet som jag fotade innan midsommar.
Den maken är ju dansbandsfreak, så var inte helt överraskande.
När Voize tackat för sig, var det dags att gå till Holmentorget.
Syster Sol avslutade fredagskvällen med sin fantastiska personlighet
och sköna musik som fick publiken till både sång och dans.
Kolla in mitt foto här ovan, där hon är fångad i luften. Blev lite coolt.
Både jag och syrran var helnöjda när vi gick hemåt ♥
.
.
.
.
Även lördagen var fylld med trevligheter ♥
Vi tog oss en dagsutflykt till mysig Söderköping, bland kullersten och båtar.
Bortsett från någon regnskur, så höll sig faktiskt solen framme
En trevlig promenad och en härlig fika med underbar utsikt.
.
Väl tillbaka i Norrköping igen, blev det lite shopping i Ingelsta.
Den svarta fina långklänning jag har, fanns nu i ett Ännu bättre prisförslag.
Fanns ingen tvekan, så jag köpte därför en till i svart och en i grått.
.
Lördagskvällen valde vi att spendera i biosalongen.
Filmen Spy överraskade oss positivt och bringade många skratt ♥
.
.
.
.
I söndags blev det en riktigt härlig två timmars promenad.
Ett mysigt city-stråk intill strömmen och vackra miljöer ♥
Kvällen startade med att syster bakade sin bärfyllda kaka.
Den är inte alltför söt och den är sååå god till kaffet!
När solen gått ner blev det dags för premiären av utomhusbio.
En otroligt härlig kväll, som höll sig precis lagom i temperaturen.
Ett alldeles perfekt avslut på en mycket trevlig dag ♥
.
.
.
.
Så blev det måndag och en ny vecka.
Vilket även innebar att fyra veckor nu passerat sedan den där måndagen.
En måndag där livet fick sig en plötslig helomvändning...
.
Denna måndag blev det en dagsutflykt till Linköping.
Vilket var ett alldeles utmärkt val, för medan det regnade här hemma,
så var det nämligen strålande sol och värme i grannstaden ♥
Nu när jag köpt på mig lite kläder, skärp och även underkläder,
så var det skönt att köpa iallafall något litet till hemmet.
Trivs med de kryddbehållare jag har hemma och köpte faktiskt ett set till.
Bortsett från vanligheter såsom diskborste, doftljus och sådant..
så köpte jag även två förvaringspåsar, varav ena är rymlig.. mycket rymlig.
Syrran kunde inte låta bli när hon såg att jag får plats i den, . haha!
Samt en blomvas som passar sig till färre antal blommor.
Framöver kommer jag köpa en till vas, som passar sig till buketter.
.
.
.
.
Tisdagen blev lite lagom soft, kan man säga.
På eftermiddagen blev det en trevlig fika på Abborreberg Veranda.
Ett mysigt ställe i 1800-talets anda, med utsikt över Bråviken.
Det var mestadels mulet, med faktiskt riktigt skönt väder för övrigt.
Senare köpte vi med oss kebab hem. Faktiskt inte alls fel.
När det sen regnade, så var det ett perfekt väder för flum och brädspel.
Godispåsen från utomhusbion åkte fram och ljusen tändes.
När Allsång på Skansen sen startade, så hade vi musik i bakgrunden ♥
.
.
Så kom senkvällen och vi promenerade iväg för konsert.
Ikväll var det Kristin Amparo's vackra toner som höjde stämningen rejält.
Det är verkligen något visst med att se dessa artister live.
Ännu en riktigt trevlig kväll med uppehåll och bra temperatur ♥
.
.
.
.
Så blev det onsdag och dags för syster att resa hemåt.
En lugn start på dagen, med riktigt trevliga samtal över en fika,
innan det var dags att vinka av syster på eftermiddagen.
.
Tusen tack min fina syster, för vår underbara vecka tillsammans.
Många fina foton och trevliga minnen jag bär med mig ♥

Inga kommentarer: