onsdag 8 juli 2015

Self Five ★

.
Nu har jag äntligen tagit mig tid att reparera cykeln.
Bakdäcket, som jag trodde skulle bli svårast, gick faktiskt lättast.
Enda motgången var att insektsnyckeln föll isär, men så snart den hade
envisats färdigt, så kunde jag skruva tillbaka växeldosan.
.
.
Framdäcket däremot ville krångla på fler än ett sätt..
Först var det svårt att öppna däcket, så jag kom åt innerslangen.
När den sen var bytt, gick det istället inte fylla med luft.
Munstycket till cykelpumpen fastnade även på pipen och vägrade lossna..
Fick sen öppna däcket igen och lura ut varför innerslangen inte
ville fyllas med luft, men till sist fick jag äntligen ordning på det!
Ursäkta språket, men fy fasen vad. bra .jag är!
Ännu en gång har jag gett mig på ett okänt område och löst det!
Håller jag inte i en skruvdragare, löser dataproblem, renoverar möbler,
eller reparerar iphones.. så byter jag numera innerslang på cykel.
Titta så fin och lycklig "Mona" blev nu.
Nu kan jag ge mig ut på utflykter och äventyr bäst jag vill ♥
.
.
.
Något annat att ge mig själv en self five på denna onsdag, 
är att jag idag varit rökfri i hela. 20 veckor .och det har gått riktigt bra!
Hemligheten för att lyckas, oavsett vad det egentligen gäller,
är att man måste bestämma sig och veta att det kommer att gå bra ♥
.
På tal om att bestämma sig för att lyckas...
Igår kväll såg jag den gamla filmen, Måndag hela veckan.
Lättast är att ni läser handlingen i länken här ovan.
Han lär sig iallafall vad som går snett och bestämmer sig till slut 
för att med alla medel han kan, lära sig att bli en bra människa.
Han bestämmer sig helt enkelt för att lyckas!
.
Vi får ju inte chansen att göra om vår måndag såsom i filmen,
men tycker ändå att den har ett bra budskap ♥

Inga kommentarer: