onsdag 29 juli 2015

Energy Boost?

.
I natt fick jag verkligen sova ut! ♥
Jag har fått många timmars ostörd sömn, med många djupa drömmar.
När jag vaknade var det skönt att dra sig lite extra i sängen.
.
Sedan en vecka tillbaka har jag som sagt haft låg energi.
Jag haft svårt att hitta tillbaka till alla dessa små stunder utomhus,
där jag kunde promenera i timmar, men också bara sitta.
.
Har hamnat i någon form av depression liksom...
Självkänslan har fått sig en törn och mitt värde känns ibland lågt.
Stöttning ifrån omgivning och samhället, känns ju inte heller speciellt högt.
och Enda myndigheten som vet att jag existerar, verkar vara AF.
Liksom en ensam kamp, om att hålla huvudet över ytan...
.
Ett steg att ta sig i kragen är att försöka få i sig den näring man behöver.
När det tar emot, så är det extra bra att förbereda sig dubbelt,
så slipper man stå varje dag med exempelvis smoothies.
.
Detsamma gäller mat. Att stå och krångla i köket varje dag tar emot..
Så jag försöker tänka steget före och göra matlådor så gott som.
Det underlättar när det finns hemlagad mat i frysen, redo att värmas på.
.
Något annat som faktiskt ger mer lycka och energi till själen,
är ju att ha rent och ordning omkring sig. Det sägs ju att hur man
har det hemma, är en reflektion till hur du mår inombords.
Så denna händelselösa onsdag, ska jag tvätta och påbörja städning.
Även basic sysslor är renande för själen.
När jag är klar ska jag belöna mig med tända ljus och rökelse ♥

Inga kommentarer: