fredag 24 juli 2015

By sunset ♥

Slarvar ihop ett litet blogginlägg, som nog blir tillfälligt....
Ikväll tog jag mig en liten cykeltur till Oxelbergen.
Solen höll på att gå ner och jag tog in utsikten en kort stund.
Hade inte tankarna på något direkt, utan mest bara var.
Ikväll var även månen halv... ....................................
Men jag kände ändå en känsla av hopplöshet på något vis...
Fast ändå ihop med värme, kärlek, saknad och sådana känslor.
En slags obalans i känsloliv och tankar. Fast att Jag ju knappt tänkte alls...
Jag fattade iallafall beslutet att dra vidare mot fårhagen.
Det är ett annat smultronställe som jag har i närheten och även 
där är det utsikt över stora delar av staden.
.
.
På vägen dit möttes jag av lite märkliga detaljer, en efter en...
För er läsare är det kanske lite för internt...
Men för mig, så skedde det lite väl mycket på dessa korta sträckor.
Märkliga små detaljer precis överallt var det.
Jag lade också märke till hur många lila blommor jag träffade på.
Säkert sju olika sorter av dom och de flesta var vildvuxna.
.
.
.
Jag kunde höra Eldkvarns live-spelning på avstånd.
Faktiskt så pass tydligt så jag kunde sjunga med i låtarna om jag ville.
De där känslorna av någon form av hopplöshet, satt dock kvar...
Jag valde att cykla hemåt. Fick mig iallafall någon timma ute.
.
Kan ju tillägga att jag vaknade exakt kl 11.11 imorse.

Inga kommentarer: