fredag 31 juli 2015

Fullmoon ★

.
En små-regnig onsdag, blev en avkopplande stund i solarium,
medan datorn uppgraderade sig till Windows 10.
Hittills har det fungerat bra och jag är nöjd, så hejdå till 8,1.
.
Solat har jag inte gjort sedan inför premiären av Allsång på Strömsholmen,
så måste erkänna att det gjorde gott både på utsida och insida ♥
På torsdagen blev jag less på att höra hur fel jag är hela tiden..
Bli överöst med skit för personer jag inte umgås med osv.
Så jag stängde jag ner internet och försökte tänka på annat..
.
Letade istället fram min fina solstol från källaren.
När mörkret föll sig på torsdagskvällen, tog jag mig till Färgargården.
Med stolen på styret och filt i cykelkorgen, var jag redo för natten.
Ja, för första gången nånsin, gick jag på utomhusbio ensam.
Tur var väl det, så ingen såg när jag blev tårögd emellanåt.
Även om filmen i sig var stark i sin berättelse, så var den ändå inte 
största triggaren till tårarna, då jag ju var ledsen redan innan.
.
På hemvägen valde jag att leda cykeln mestadels.
Fullmånen var stor och lyste så starkt att många stannade till
och pekade, för att uppmärksamma sitt sällskap.
.
.
.
.
Det sägs ju att de mesta brott, våld och mord, sker vid fullmåne.
Att vissa är mer lättpåverkade till just aggression då.
Märkligt nog så brukar jag bli, framförallt ett verbalt slagplank
varje gång det är just fullmåne.. slår sällan fel faktiskt.
Allt kan liksom vara kärleksfullt och bra på alla vis,
för att hastigt utan anledning bara slå om till att jag är Värdelös!
Enda lösningen är i detta läget att hålla sig borta.

Inga kommentarer: