söndag 5 juli 2015

Egentid ♥

Jag har pratat mycket om utflykter på senare veckor.
Är ju en ganska äventyrlig tjej, som ser ljust och glatt på livet.
Göra något stort av det där lilla, som jag redan uttryck.
.
I lördags fick jag ett spontant ryck till en liten fotoutflykt.
Givetvis är det alltid trevligare med sällskap, men egentid gör också sitt.
Jag packade ner ombyteskläder, kameraväskan, stativ och två öl.
Efter en varm 40 min promenad med tung packning, var jag framme..
Har varit här tidigare och valde det dels för miljöerna,
och dels för att man får vara privat. Inga människor som stör.
Gick runt i området och knäppte av några foton..
Länge sen jag tog självporträtt. Ett sätt jag uttrycker kreativitet på.
.
.
Tog mig en liten stund att värma upp...
Jag såg nämligen lite sur, frånvarande och ledsen ut till en början.
Men så snart jag la på ett leende, så blev fotona bättre.
Här finner ni iallafall några av de som blev:
Solen sänkte sig sakta och jag tog vara på varenda stråle.
Flera sköna och lugna timmar i det lilla skogsområdet.
Så blev det dags att ta vandringen hemåt, innan det blir för mörkt.
Inser också att jag måste laga min cykel, så den blir åkbar.
Har inget emot att vandra, men otympligt med packning.
.
.
.
Ja, först var det ju en hel vecka inomhus (utan mobil)...
Så kom sommaren och då blev det istället en vecka utomhus.
Eftersom vädret sägs vända imorn, höll jag mig i solen idag också.
Först promenerade jag till Skvallertorget och satte mig.
...Sen vidare, med tanke om att sätta mig i Vasaparken.
Södra Promenaden passerade mig plötsligt en stark känsla,
ja sådan som har satt sina "hjärtan i kalendern" liksom..
Även runt hörnet var det yum yum, för där spred sig doften av grill.
Satte mig i gräset och la märke till alla pappor och barn.
Deras bus och glädje. Har alltid tyckt att det är en så fin syn.
Kunde haft en bulle med mig till parken, tänkte jag också.
.
.
När klockan närmade sig halv sju, hade jag suttit här i nästan 3h.
Kunde lite känna av att sämre väder sakta är på ingång,
för ikväll kändes det faktiskt lite svalare vid denna tiden.
Kände ändå att jag tagit vara på solen idag och promenerade hem.
Tackar sommarvärmen för nu. Kom snart tillbaka ♥
.
.
Lyssna på: Ingen annan rör mig som du

Inga kommentarer: