tisdag 28 juli 2015

Another Walk ♥

.
Sömnen blev inte som tänkt och jag sov mellan 3 och 6.
När jag Väl lyckades somna om, så är det givetvis tid för larmet att ringa.
Kände en oro i kroppen och många tankar i natt...
.
Som en zombie blev mina enkla morgonrutiner lite off,
och det blev en påskyndad cykeltur till vårdcentralen i regnet.
Alltför varm, stressad och försenad, så blev jag Ändå mottagen till sist.
För övrigt trist att ständigt behöva övertyga om att man behöver 
hjälpen man ber om, men nu kan jag slappna av iallafall i två veckor till.
.
På hemvägen gick jag längs med Färgargården och Strömmen.
Otroligt vad tama änderna alltid är i detta området.
Idag följde bara mobilen med och den hann jag inte ladda fullt i morse,
men några foton hann jag allt fånga innan batteriet slockna.
(Klicka på foton, för att förstora)
.
.
Märkligt hur jag förföljs extra av ettor, när livet känns lite tyngre.
Idag tex så hade jag min läkartid kl 11.00.
Kölappen till recept hade nr 11 och det blev min tur klockan 1.
Sen kan man ju slå man ihop dagens datum också: 2+8=10, 1+0=1.
Morgondagens datum blir då inte helt överraskande, 11.
Jag stänger av hjärnan till fritt flöde, när jag är ute på detta vis,
men ändå verkar vissa detaljer ständigt pocka på mig.
.
Häromkvällen såg jag ju märkligt nog lila blommor överallt, 
i oändligt många olika sorter och de flesta vildvuxna.
Idag träffade jag på både lila och gula blommor överallt, hm..
.
Jag blev nyfiken på varför det uppenbarar sig så tydligt.
Vad ettor och elva står för vet jag ju redan, men färgerna då?
Bortsett från att lila är min favoritfärg, så sägs färgen stå för andlighet.
Det sägs att den också skapar balans, samt lindrar smärta. 
Färgen gul sägs stå för kreativitet, upplysning, glädje, lycka och energi.
En färg som sägs stimulera oss till klarhet och intelligens,
men gult sägs också ta bort depression och ångest.
Ja nu känns det plötsligt ganska uppenbart, varför jag förföljts.
.
Det är alltid lika skönt att komma ut på detta sätt ♥
Med musik på tvn i skrivande stund, sprids ytterligare stämning.
Trött, men sömnen tar jag igen i natt.

Inga kommentarer: