måndag 2 mars 2015

Syskonhelg ♥

Storasyster fick konsertbiljetter av mig i julklapp.
Hon ville gå på Carola och jag fick äran att gå med henne.
Vi gjorde en trevlig syskonhelg av det hela ♥
.
Hon kom hit i fredags och på kvällen begav vi oss på bio.
Lördags eftermiddagen bestod av butiker och fika i city.
Sedan en lugn hemmakväll med tacos och snacks till mello.
Smakade faktiskt lite extra gott denna kväll ♥
.
.
Så blev det. söndag .och ikväll skulle alltså konserten vara.
Vi startade denna dag med en spontan photoshoot.
Klicka på bilderna för att se närmare.
Välkommen till min. fotosida på facebook .för fler foton.
.
En spontan och kul plåtning i snygg och övergiven miljö.
Att sen lite frusen komma hem till kaffe, var inte fel.

Innan konserten bjöd jag syster på restaurang.
Vi gick till Pappa Grappa som har ett mycket fint rykte.
Vilket deras spagetti bolognese bevisade för oss.
Även deras desserter var av kvalitet.
Italiensk glass och citronsorbet, med friska smaker.
Absolut en restaurang/matbar att rekommendera!

Med fantastiska platser snett nedanför scenen,
så blev konserten en extra stark och nära upplevelse ♥

Carola bjöd på variation denna kväll.
Fina toner, gamla hits, så mycket bättre -låtar,
och rockiga partier som gång på gång fick den fullsatta
lokalen att hellre stå upp för att sjunga och dansa med.
Härligt också att se en så bred publik.
Oavsett ålder och bakgrund så var alla här, även hårdrockare.
Fantastisk stämning både från scen och publik!
Häggis .kom ner till oss ett par gånger under konserten,
men även de längre bak fick rocka loss, då deras stora idol
sprang ut i publiken och höjde stämningen ytterligare.
Sprang också på räcket med höga klackar..
.
Ja, se en sammanfattning i videoklippet här ovan!
Då min syster alltid haft Carola som idol och stor förebild,
så tog jag efter konserten med mig syster fram.
Carola hann inte hälsa på alla, så man ska väl vara tacksam
att hon kom och satte sig på huk precis framför mig.
Hon tog sig tid för selfies och småprat med oss där.
Att personligen få mottaga ett för-signerat foto innan hon sen gick,
får man givetvis också tacka Carola så mycket för ♥

Det har varit en fantastisk kväll på alla sätt och vis.
Att få se min syster lycklig, har ändå varit höjdpunkten!

Tidnings Recension

Måndag och hemresa för min kära syster.
Vi såg till att ta en mysig fika på Brödernas Kafé,
innan det var dags att vinka av varann för denna gång.
.
I skrivande stund ser jag mörkret sig sakta anlända,
medan jag avnjuter en kopp med caramel macchiato.
Dagarna blir allt ljusare och längre. Underbart enligt mig ♥
När jag nu ska sätta sista raderna på detta inlägg
och nu kan se helgen i sin helhet framför mig,
så känner jag mig ännu mer nöjd och tacksam än innan.
.
Tack för dessa dagar, finaste syster! 

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Åh vad roligt ni har haft <3
Härligt Kram
Mamma