fredag 30 januari 2015

Karriär ✰


Har precis spenderat en heldag på info om att starta eget. 
Jag är idag s.k egenanställd via faktureringsbolag. 
Att samla info om att starta eget skadar dock aldrig.
Det kan väcka idéer, lagras kunskaper och erfarenheter.
Hur kan man bäst kan tjäna på sina tjänster?

Finns även en starta eget kurs som riktar sig Speciellt
till konstnärliga yrken, såsom tex fotograf.
Som allkonstnär, har jag ju varierade intressen.
Varierade talanger och då olika tjänster att nå ut med.
Det är svårt att sätta En titel på vad jag är och vill.
Så sistnämnda kursen kanske då passar Mig ännu bättre.
Att lagra kunskap är ju faktiskt inget man förlorar på.
Även om man fortsätter frilansa som egenanställd.


Grundsteget nu är ju att samla information.
Med dessa grunder, kan jag fundera ut min uppbyggnad..
Vilka tjänster kan jag erbjuda? Vad kan de kosta?
Behövs mer kunskap och utveckling i någon talang?
Finns möjligheter att bygga upp min utrustning?

Detta blir ett år av mod.
Att släppa på rädslor och osäkerhet, att våga mer..
Att chansa och att bygga kontaktnät. Att utmana sig själv.
Ett år som då inte bara resulterar i bra minnen,
utan också i bättre självförtroende och självkänsla.
Jag är naiv och sätter ofta mig själv åt sidan för andra.
Nu får det vara dags att tänka på mig själv lite.
I år vill jag satsa mer på karriären ♥

Inga kommentarer: