måndag 5 januari 2015

2015 ★


Det är äntligen ett nytt år!
Vi fick oss ett rejält gott skratt på nyår faktiskt.
Bortsett från god mat, god dryck och musik,
så skulle vi som sagt tända khom loy vid tolvslaget.
Samtidigt kunde vi se andras rislyktor flyga iväg,
och fina fyrverkerier avfyras överallt omkring oss.
Vi stod på ett öppet gärde där det tyvärr blåste..
Gaständaren var dålig och slocknade konstant.
Men är det nyår så är det! Vi ska och tänker lyckas!
Så fick vi äntligen fjutt på lyktan och såg den åka iväg..
Önskade mig givetvis något. En vacker syn

En annan lykta flög dock inte upp i luften, haha!
Den fick jag springa över hela gärdet och jaga!
Med en bubbelflaska i fickan och smått lerigt underlag.
Som en eldkula rullar den fram av vinden och jag kan se 
hur själva riskupan har fått små hål av brännmärken.
När vi väl fick stopp på den, så var det bara hålla kvar den
och låta den brinna färdigt.. den blev ett omöjligt fall.
Jodå, nyårsfirandet blev allt ett minne, hahaha!






Det nya året har faktiskt börjat bra.
Vi har varit på mellandagsrea även i Skövde.
Fann lite kläder och fick nyttja det presentkort jag fått.
Bl.a koftan ni kan se på bilden nedan..
Har firat min syster, som även Hon fyller år i dessa tider.
Ätit semla hos pappa och hans fru, kastat ut julgranen,
porträtt fotografering av mamma och även Helene, etc..




Igår reste jag hem till Norrköping igen.
Riktigt nöjd och glad med julen hos familjen.
Började genast packa upp allt och göra mig hemmastadd.
Vattna blommor, vädra, spola i kranarna, städa lite,
rengöra perkulatorn, gå igenom posten, handla mat...
Allt juligt åkte bort, bortsett från adventsstjärnorna,
som får hänga kvar några dagar till.

Den starka fullmånen störde mig uppenbarligen inte.
Har nämligen sovit ut riktigt ordentligt i natt.
Kändes behövligt efter alla dessa händelsefulla dagar.
Har dock inte varit någon direkt stress.
Trevliga veckor som innehållit Galenskaparna i Göteborg,
julpyssel, bakning, födelsedagsfiranden, besök och
trevliga stunder, utflykter, shopping och massa mer.
Ja, ni som följt bloggen har ju sett lite av dagarna.
Åhh, jag är såå tacksam för även allt det lilla ♥

Inga kommentarer: