måndag 22 december 2014

Stämning ♥


Tänkte sammanfatta senaste veckan lite grann..
Förra måndagen åkte vi ut i naturen och hämtade granris.
Entrén av huset pyntades och belysning sattes i.


En annan dag åkte vi till Skara.
Vi besökte en trevlig loppis, tittade i affär och lite sånt.
Blev iallafall lite vi fick med oss hem från dagsturen.




Vi har även haft trevlig dagar inne i Lidköping.
Tittat runt i butiker, shoppat lite, fika på stan och storhandlat.
Vi åkte då även till ett utsett ställe för att köpa julgran.
Vi fick oss ett gott skratt när vi fick se utbudet!..
Jaha, vilken ska vi välja då?.. haha!




Men vi åkte vidare och vi fann oss en jättefin rödgran.
Man fick verkligen vara snabb att välja gran..
Folk tingade granar man höll i, om man inte ville ha dom.
Men vilken fin vi hittade! Vad är julen utan Äkta gran!
Välja ut, ta hem, pynta och för att inte tala om doften av gran.
Systers katt som tillfälligt bor hos mamma, totalt älskar den.
Vi kallar honom för (tjuren) Ferdinand ♥
Visst blev det en fin gran i år? Lagom storlek också.
Mamma köpte även en tomte som står och håller i en lykta.
Jag döpte honom till Helge (Skoog?). 
Det är inte Gävle bocken, men granen vaktas ändå säkert.



Såna där mysigt små stämningsfyllda stunder..
Julmusik, pyssel och kvällsfika med lussebulle och glögg.
Lantliga promenader, men också massa vovve bus.

På fjärde advent firade jag min födelsedag.
Har dessvärre inga foton från detta, men var så klart trevligt!
Gillar att samlas, umgås och prata ♥



Idag blev det pysseldags igen!
Paketinslagning och jag försökte leka mig fram i kreativitet.
Först ett rött matt inslagspapper, sen guldpapper runt 
om ena halvan av paketen och så vek jag en rand av
brunt naturpapper runt om, som ni kan se.
I efterhand kom jag givetvis på ett ännu bättre och 
snyggare sätt att slå in med dubbla papper och vika..
Det får jag minsann testa nästa gång istället.



Ja där har ni en sammanfattning av senaste veckan.
Har varit trevliga, stämningsfyllda dagar ♥

Inga kommentarer: