söndag 28 december 2014

"Do you want to build a snowman"

Titel: Låt ur filmen Frozen

Det började ju snöa på självaste Julafton,
lagom innan Kalle Anka började. Julstämning ♥
Juldagen blev lugn och avslappnad.
En vintrig och härlig promenad med syster och sen en
allmänt skön dag/kväll tillsammans här hos mamma.




annandagen åkte jag och syster till pappa och hans 
nyblivna fru, som är nyinflyttade i ett hus på landet.
Trevligt att se hur dom har fått till det hittills och även
få träffa deras två unghundar som ju växer snabbt.

På annandagskvällen började det snöa ännu mer..
Satte mig faktiskt i fönstret med glögg och skinkmacka.
Riktigt mysigt! Lyser upp det och man blir glad.
Efter midnatt gick vi faktiskt ut i snön och busade.
Kastade snöbollar med Alwin och sprang runt.
Nu ligger snön kvar och det lyser upp i vinter mörkret.
Jorå, det är skönt när det vita kommer!




På tal om att det vita kommer, skämt å sido...
Även igår har varit en riktigt bra dag.
Kusin Anna kom hit på eftermiddagen med sin dotter
Alice, som nu hunnit bli 10 veckor gammal.
Kameran och mitt nya objektiv åkte givetvis fram.
Klockan hann att passera 22 på kvällen,
så det har varit riktigt trevligt och mysiga timmar ♥


Idag blev det ett kvällsbesök hos mormor och morfar.
Imorn ger vi oss ut på mellandagsrean i Lidköping.
Kommer givetvis att fika tillsammans på stan då också.
Jodå, vi har allt fyllt dagarna på olika sätt, men utan 
stress och krångel. Bara haft det riktigt trevligt.

Alltså, vilken bra jul det varit!
December generellt har faktiskt varit en bra månad!
Känner mig så glad och sprallig. Teaterapa som jag är.
Skönt att vara i harmoni inom sig själv, stressfri.
När man mår bra, så njuter man ju av livet mer.
Jag är otroligt tacksam för så små saker ♥

Inga kommentarer: