söndag 30 november 2014

Tänd ett ljus ★

.
Första advent .och en tidig stämningsfylld morgon.
Jag tände ljus och startade dagen i harmoni.
Mötte sen upp en vän på stan som jag träffar alltför sällan.
Systemkameran fick också en plats i väskan idag.

Julmarknaden i Värmekyrkan var störst i år.
Fantastisk lokal i två plan, samt ett trevligt och juligt
välkomnande utanför, vid byggnadens entré.
Marsipangrisar bakades, barnen skapade julpynt,
fotografering erbjöds och alla dessa fina julstånden.
I flera delar av centrum sjöngs det jullåtar live.
Tomten var på plats och luciorna bjöd på smakprov.
Glögg och pepparkakor serverades...
Sådant som man förväntar sig på advent helt enkelt.

Det blev givetvis en traditionell adventsfika också.
Skönt att få sätta sig och bara prata en stund.
När det var dags att tända det första ljuset på stadens
gigantiska adventsljusstake, var vi givetvis på plats.
Mörkret smög sig på. Brasor och marschaller var tända.
En kör värmde upp publiken med stämfylld sång.


Shopping i sig fanns inte av intresse denna dag,
men en julklapp blev köpt, samt röda blockljus.
Eldar ju mycket ljus i dessa mörkare tider.
Ja, idag har man allt fått lite julstämning på stan.
Kvällen tänkte jag tillbringa i lugnet för mig själv.
Mysa med ljus, glögg och lussebulle faktiskt.
En sån där liten stund som också kan uppskattas ♥


Slutligen vill jag sända värme och tankar till
finaste farmor som idag skulle fyllt 97 år.
Julen för två år sen, var min sista jul med henne.
Nu är hon hos farfar och har det bra där uppe ♥

Inga kommentarer: