torsdag 13 november 2014

November rain ♥


Nu är det ett tag sen jag bloggade..
Samtidigt som det finns mycket jag vill skriva om,
så finns det en känsla av tomhet på något vis.
Så jag kände det var bäst att avvakta ett litet tag.


Foto: Josefina Dernsjö 2012

Tanken på att fota med nya kameran har slagit mig,
men alla löven är fallna och kvar är regn och mörker..
Det blir ju lätt en liten dö-period så här års.


Advent är dock på ingång. Det ser jag fram emot ♥
Det livar upp kropp och själ med tända ljus, fikastunder,
mysbelysningar, trevlig stämning på stan med mera.
Nu är det en vecka sen första snön föll över Norrköping.
Snöade flera timmar och låg kvar i nått dygn.
Tycker att det är något visst med vinterns första snöfall.
Jag brukar se det som att man får önska sig något.

Det ska bli skönt att gå över till nytt år faktiskt.
Att symboliskt få lämna detta året bakom mig.
Ett år som mestadels har varit känslomässigt jobbigt.
Som successivt har satt min självkänsla i svaj.
Ibland är det ofattbart hur stark man faktiskt Är.

Även om det jobbiga tagit överhand,
har jag givetvis även upplevt bra händelser under året.
Som att karma visar sig emellanåt och gengäldar mig
för mitt goda hjärta och dess handlingar.
Man måste fokusera på de bra sakerna, även i motvind.
Annars skulle man nog aldrig finna styrka.

I skrivande stund så smattrar regnet utanför fönstret.
November mörkret har gjort sig påtagligt.
Här inne i min stilla vrå lyser värmeljus omkring mig.
Vissa lågor leker glatt i en dansande rörelse, andra är stilla.
Medan varma mackor bereds i ugnen, vandrar mina
tankar iväg till en filosofisk plats av harmoni.

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll.
Glöm inte att tänka fina tankar och vårda varann ♥
Det vinner ni alltid på i slutändan.

Inga kommentarer: