lördag 16 augusti 2014

Rullar på


Tillbaka till vardagen igen.
Nu pågår Augustifesten här i Norrköping.
Det är en stor folkfest här i stan. Artister, öltält, tivolin osv.
Inga inträden nånstans eller liknande.
Funderade på att strunta i den i år, men jag har en remiss 
på Universitetssjukhuset i Linköping på måndag,
så när jag ändå ska befinna mig i trakterna...


Igår gick jag iväg iallafall till Rix FM festivalen och fotade lite.
Riktigt mycket folk som alltid. Bra stämning,
bra tryck både på scen och på publiken, som alltid.
Här är ett litet urval av den stunden...




Därefter tog jag mig till en annan stadsdel för att se
när gruppen State of Drama uppträdde.
Bra, showigt och publiknära. Som det ska vara.
Jag avslutade kvällen med att se fyrverkerierna.
Blev alltså en rätt lugn kväll, men ändå skönt att komma ut.




Ikväll har jag tagit nått litet att dricka, men inte mycket.
Vi blev några stycken vid Gamla Torget.
Hörde lite Oscar Zia och andra uppträdanden, över en öl.
God stämning i staden som alla andra år.
När Lalles Bodega körde igång, så ryckte det i kroppen.
Svårt att vara helt still när dom kör lixom.
Tog inte med mig kameran ut ikväll, men då har man mobil.

Sen mötte jag upp några andra vänner på ett annat ställe.
De skulle på efterfest, men inget jag hängde med på.
En lugn kväll, men ändå trevlig och i gott sällskap.



Även imorn rullar stadens späckade schemat på...
Får se vad jag tar del utav. Blir väl att ge sig ut framåt kvällen
för lite marknad, fyrverkerier, nån artist och lite sådant.
Kör lite lugnare race i år. Precis Lagom som det heter.

Inga kommentarer: