måndag 30 juni 2014

House of memories


Det fina vädret kom tillbaka!
Jag och mamma tog idag en tur till Källby, för att återuppliva minnen.
Jag ville titta på huset som pappa byggde till oss.


Mamma berättade hur det såg ut Då. Lite har ju ändrats.
Färgen på huset var mörkare grå, men de röda dörrarna är kvar.
En liten veranda på framsidan är nu ombyggd också.
Synd att buskarna är så höga på framsidan idag....
Tittade dock in lite försiktigt bakom buskarna och det var väldigt fint.
Mamma berättade om hur vilka markplattor pappa lagt här och var.
Dessa på bilden ovan, de vid garaget, plattor på baksidan osv.
Intressant att få höra och se allt faktiskt.
Hon berättade om vart jag befann mig när jag dog.
Jag var typ 6v gammal. Utan änglavakt hade jag inte kommit tillbaka.
Det är dock en annan historia det. Kanske en annan gång.


Baksidan av huset har idag en mycket mysig känsla.
Det var dock otroligt svårt att få ner på foto, det jag såg.
Men det var levande, fast välskött. Det var mysigt!
De hade fina utomhusmöbler. En stor trädgård dessutom.
Som sagt... Tycker det var mycket finare i verkligheten.
Jätte svårt att få ner på foto, det jag såg framför mig.

Jätte kul att se hur huset ser ut idag!
Speciellt när pappa byggt det. Minnen på flera sätt.

Inga kommentarer: