måndag 24 mars 2014

Men Snälla!!


Herregud! Kunde inte somna igår...
Som jag nämnde i förra inlägget så skulle jag upp kl 6.
Strax efter midnatt bestämde jag mig för att gå en upp kortis.
Tänkte även ta en snabb nattmacka.

Upptäcker på salami bunken att hela botten droppar...
Ser sen att hela kylen är drabbad av nått som läcker.
Frostade av frysen i lördags och la in en spenatpåse.
Tänkte ta den inom Snar framtid, men påsen har hunnit läcka.
Den stod givetvis högt upp i kylen, vilket resulterar i att
varje hyllplan, lådor och allt är drabbat av sörjan.
Fick därmed ta ut alla varor ur kylen.. Det droppar på golvet,
hamnar på varje köksbänk och mattan hamnade i tvätten.
Fick ta ut hyllplanen och lådorna i kylen och även dom
droppar överallt.. Fick kasta vissa kylvaror också.
Skulle torka upp spillet på golvet och då springer en silverfisk 
fram till sörjan.... Jag som Aldrig sett några såna hemma, 
ska givetvis se en just Denna natten!

Nåja, jag ska torka ur sörjan även inne i kylen. 
Men då går Lampan där inne sönder givetvis! Jaha...
Allt som aldrig händer annars, skulle nu hända på raken.
Mörkt kylskåp skulle jag nu torka ur... Vad händer genast?? 
Jo trasan fastnar när jag drar handen på väggen inne i kylen, 
och lämnar givetvis blå resten kvar på den lätt frostiga väggen. 
(och Nej, det är inte för kallt i kylen)


Jag badade innan läggdags, men nu var fötterna kladdiga..
Blev även tvungen att moppa hela köksgolvet.
En timmas kaos, för en enkel snabbmacka. Hujedamej!
Det var så pass mkt otur att det kändes som om högre makter,
försökte meddela nått tydligt budskap. Eller kanske att de
försökte trötta ut mig så pass att jag ska somna..?

Blev dock inte många timmars sömn ändå...
Sov kanske 2-3 timmar Sammanlagt. Vaknar trött.
Missar spårvagnen och den jag kom med på skulle givetvis
stanna vid varje stoppljus som fanns. Dessutom blev den
stående bra mycket längre än den brukar bli stående....
Nåväl... En lång natt och morgon, men solen skiner.
Jag är givetvis trött, men låter ändå inte oturen ta mig för hårt.
Har ju trots allt fått ärenden gjorda på stan idag. 
Nu ska jag till Maxi och köpa på mig frysvaror.

Inga kommentarer: