lördag 8 mars 2014

I'm ok, just not today


Kvinnodagen började med ett leende.
Att vakna upp till att bli hyllad som kvinna värmde.
Små ord, som får en att känna sig påtänkt.
Solen har idag stått högt och fåglarna har kvittrat,
men jag har ändå haft en lite jobbig dag.
Har liksom känt mig skör och tung inombords.

Sen kom kvällen och det blev dags för Mello final.
Det kändes bättre och fick mig i helt andra tankar.
Jag gillar inte ballader i såna här musik tävlingar,
men i årets final hejade jag på Sanna Nielsen - Undo.
Erkänner att jag dessutom gråtit varje gång jag hört den.
Jag kunde verkligen känna den text hon sjöng.
Hon vann dessutom!

Imorgon är en ny dag, som även den ska bli solig.
Behöver rycka upp mig lite känner jag.
Liksom hitta på något. Komma i andra tankar lite.
Då känns det säkerligen genast bättre.