lördag 8 februari 2014

Vabruari


I söndags längtade jag efter att få vardag och rutiner...
Nu har jag bara längtat efter helg, för att få krya på mig.
Varit sjuk sen jag vaknade i onsdags.
Ont i halsen, hosta, små förkyld, influensig och febrig.
Fredagen var svår att härda ut på projektet jag går på.
Tur att vi fick sluta lite tidigare, för jag hade gått hem annars.
Väl hemma igår, så sov jag faktiskt 3h på eftermiddagen.


I tisdags hade jag första träffen med min PT.
Gick igenom mina mål, samt skapade en träningsplan.
Jag är smal och ser lite klen ut, så jag vill lägga på mig lite. 
Då ska jag undvika kondition. Bygga muskler gäller.
Vi gick tillsammans igenom alla övningar, så jag gör dom rätt.
Fick använda muskler jag inte är van att använda, så det kändes.
Först idag, så börjar träningsvärken att ge sig.
Träningsplanen är nog bra för mig. Kommer dock köra
lugnare och försiktigare när jag kör övningarna själv framöver.
Så kroppen hinner bekanta sig. Den blev lite chockad nu.


Så snart nya sängen kom på plats i Januari,
så kunde jag sätta prioritering på träning och det som behövs.
Ska man träna, så är ju bra material som andas, att föredra.
Hade i stort sett ingenting, så har fått köpa på mig skor och kläder.
Ni ser en del av mina grund-inköp på foton ovan.
Bortsett från långa tränings tights, så fann jag äntligen en skön 
variant av haremsbyxa, att dansa i. Det gillas!


Men nu har jag ju blivit sjuk och det är bara acceptera.
Ipren håller inflammation och feber nere. För övrigt så får jag i mig
vitaminer, samt började med hostmedicin idag.
Så kurering och vila är det som gäller de närmsta dagarna.

Inga kommentarer: